به گزارش ایرنا، دیدار تیم های ذوب آهن اصفهان و الوصل امارات در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا در دور برگشت از ساعت 20 روز سه شنبه سوم اردیبهشت در ورزشگاه فولادشهر برگزار می شود تا این تیم اصفهانی به عنوان اولین نماینده ایران، صعود خود را به دور بعدی این رقابت ها مسجل کند.
این دیدار در حالی برگزار می شود که نماینده کشورمان بعد از صعود از مرحله پلی اف و شکست دادن حریفانی از کشورهای هند، کویت و قطر توانست در گروه A این رقابت ها با تیم های الزورا عراق، النصر عربستان و الوصل امارات همگروه شود و برغم نتایج نه چندان جالب در لیگ برتر فوتبال کشور، در لیگ آسیا نتایج خوبی کسب کند و تا این لحظه موفق ترین تیم ایران در این رقابت ها باشد.
سبزپوشان اصفهانی که در این فصل با آمدن علیرضا منصوریان دست به جوانگرایی زدند، با آوردن بازیکنان جوان در کنار با تجربه ها توانستند در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ابتدا با الزوار عراق در ورزشگاه فولادشهر با نتیجه تساوی بدون گل، این مرحله از رقابت ها را آغار کنند.
این تیم در ادامه کار، در امارات توانست تیم فوتبال النصر نماینده عربستان را با نتیجه 3بر 2 شکست دهد و در دیداری دیگر نیز از همین رقابت ها نماینده امارات یعنی تیم الوصل را نیز در خارج از خانه و در ورزشگاه خانگی اش با نتیجه سه بر یک مغلوب کند تا در میان نمایندگان ایران در این رقابت ها، نتایج خوبی را کسب کند.
با این حال تیم ذوب آهن با الوصل امارات، فردا در ورزشگاه فولادشهر مهمترین و حساس ترین بازی این تیم در یک سال اخیر را در پیش دارد، دیداری که به گفته علیرضا منصوریان، سرمربی و قاسم حدادی فر، کاپیتان این تیم می تواند در آینده فوتبال این تیم تاثیرگذار باشد.
نماینده اصفهانی ایران در دیدار فردا اگر پیروز میدان باشد می تواند حکم صعود خود به مرحله بعدی رقابت ها را امضا کند و در همین راستا بازیکنان و مربیان این تیم تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا تیم اماراتی را در ورزشگاه فولادشهر مانند دور رفت شکست دهند.
تیم ذوب آهن نخستین بار در سال 2004 در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کرد ولی در مرحله گروهی حذف شد.
سبرپوشان اصفهانی 6 سال بعد یعنی در سال 2010 دوباره توانستند جواز حضور در این رقابت ها را کسب کنند و نتایج خوبی بدست آوردند و در همان سال با هدایت منصور ابراهیم زاده، نایب قهرمان آسیا شدند.
ذوبی ها بازهم در سال 2011 به این رقابت ها راه یافتند و در مرحله یک چهارم نهایی نیز صعود کردند ولی در ادامه حذف شدند.
ذوب آهن پنج سال بعد یعنی در سال 2016 نیز با حضور در این رقابت ها در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد.
در سال 2018 نیز ذوب آهن در دور یک هشتم رقابت های لیگ قهرمانان با استقلال تهران روبرو و در نهایت با یک پیروزی و یک شکست حذف شد.
تیم ذوب آهن در نیم فصل دوم با حضور منصوریان نتایج خوبی را کسب و روند رو به رشدی را دنبال کرد تا اینک در فوتبال باشگاهی ایران رده هشتم را به خود اختصاص دهد و در گروه A لیگ قهرمانان آسیا نیز با هفت امتیاز صدرنشین شود.
سبزپوشان اصفهانی در آخرین دیدار لیگ برتر فوتبال ایران نیز موفق شدند تیم پرسپولیس صدرنشین مسابقات را با نتیجه تساوی بدون گل در ورزشگاه فولادشهر با وجود حاشیه ها متوقف کنند.
نماینده اصفهانی ایران در دیدار برگشت خود برابر الوصل با بهره بردن از امتیاز میزبانی، توانایی تکرار پیروزی مصاف دور رفت را دارند تا راه خود را برای صعود به مرحله بعدی رقابت ها هموارتر کنند.
البته «ریچ کمپ» سرمربی تیم الوصل برغم شکست در دیدار رفت، برنامه خاصی برای موفقیت شاگردانش در دیدار پیش رو در نظر گرفته است تا نماینده فوتبال ایران از پیش برنده لقب نگیرد.
وی در کنفرانس خبری پیش از دیدار بر تلاش بازیکنانش برای پیروزی در مقابل ذوب آهن تاکید و اعلام کرد: با وجود احترامی که برای حریف خود یعنی ذوب آهن قائلیم برای کسب سه امتیار و پیروزی در این دیدار به اصفهان آمده ایم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: در بازی رفت بدلیل اشتباه بازیکنان خود، نتیجه را واگذار کردیم.
با این وجود، علیرضا منصوریان در پاسخ به این گفته مربی تیم امارات گفت: در فوتبال نتیجه گیری بدلیل اشتباه رقم می خورد و تا اشتاهی صورت نگیرد نتیجه ای هم کسب نمی شود.
در هر حال، مردم ایران بخصوص دیار نصف جهان، فردا شب منتظر پیروزی سبزپوشان اصفهان در برابر نماینده امارات هستند تا جشن صعود به مرحله بعدی این رقابت ها برای ذوب آهن را دوباره برگزار کنند.
سبزپوشان ذوب آهن نیز پس از استقلال و پاس که به ترتیب دو و یکبار قهرمان باشگاه های آسیا شده اند به همراه همشهری خود سپاهان، چهارمین تیم ایرانی است که به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال 2010 میلادی راه یافته‌ است.
6027/8114
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.