حجت الاسلام میثم شریف اصفهانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر مسلمانی بطور اساسی باور به مقاومت نداشته باشد سایر وظایف خود را نمی تواند به خوبی انجام دهد.
وی با بیان اینکه باور به مقاومت و مبارزه، فلسفه اصلی انقلاب اسلامی است، اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران نشان داد که می توان با دین، عدالت و زندگی مردم را تامین کرد و شعار می توانیم را عملی ساخت.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان، با تاکید بر اینکه آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) باید از طرف ما اتفاق بیفتد، تصریح کرد : ما باید با انجام درست وظایف خود، پلکانی برای ظهور باشیم.
شریف با بیان اینکه اگر مسلمانان، فلسفه غیبت را بدانند، وظیفه خود را نسبت به همه امور از جمله استکبارستیزی، مبارزه با ظلم و تحصیل علم انجام می دهند، افزود: زمان حاضر، جنگ اراده ها مطرح است و هرکس که اراده قوی تر داشته باشد، پیروز می شود.
وی به برخی از باورهای اشتباهی که درباره ظهور امام زمان (عج) وجود دارد، اشاره و اضافه کرد : اگر قرار بود همه کارها با یک اشاره دست درست شود، دیگر نیازی به غیبت نبود.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان اضافه کرد: امروزه بسیاری از دانشجویان درباره تفکیک نگاه های عامیانه و پشتوانه غیر علمی درباره ظهور امام زمان (عج) و تعارض آن با واقعیت هایی که یک فطرت سالم و جوان متوجه می شود، سوال دارند.
شریف با اشاره به اینکه باورهای نادرست درباره ظهور امام زمان (عج) فاقد منطق است، تاکید کرد : بهترین راه برای شناخت هرچه بیشتر از موضوع مهدویت و آمادگی برای ظهور، مطالعه منابع و کتاب های معتبر مانند کتاب نگین آفرینش است که به جوانان و دانشجویان، توصیه می شود.
محمد ابن الحسن ابن علی العسکری 15 شعبان سال 255 یا 256 هجری قمری در شهر سامرا دیده به جهان گشوده و پس از شهادت پدر، در سن پنج سالگی به امامت رسیدند.
به باور شیعیان، پس از یک دوره 70 ساله موسوم به غیبت صغری، حضرت مهدی موعود (عج الله تعالی فرجه و الشریف) امام دوازدهم از حدود سال ۳۲۹ ه‍.ق تا کنون در دوره غیبت کبری بسر می برند.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.