به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مصطفی رستمی روز پنجشنبه درهمایش بین المللی چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی ایران در قشم افزود: امروز تمدن غرب به بن بست رسیده و اگرچه محصولات خوبی دارد، اما فرسوده شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر لیبرال دموکراسی فروپاشی اخلاقی، خانوادگی و افرادی مانند ترامپ را تولید و محیط زیست را تهدید می کند.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور اظهار داشت: این امر نشان می دهد که تمدن غربی در حال فروپاشی الست و تمام می شود که جایگزین آن باید یک تمدن معنوی اسلامی مبتنی بر جهانبینی توحیدی باشد.
وی افزود: در حالی که روشنفکران پیش از این نظام لیبرال دموکراسی را بهترین نظام حاکم میدانستند، امروز شکاف عمیق طبقاتی و مازاد تولید را از ضعف های آن می شمارند و معتقد هستند که باید به نظام های سوسیالیستی بازگشت.
رستمی ادامه داد: امام راحل در کتاب کشف الاسرار به مبانی نظام اسلامی پرداختند و پس از آن در قالب های مختلف آن را دنبال کردند.
وی تصریح کرد: در نظر امام خمینی(ره) انقلاب از تحول درونی افراد آغاز می شد و بعد از آن نوبت به قیام بر مبنای هدف انبیا(ص)، یعنی ایجاد جامعه توحیدی می رسد.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور افزود: این رویه توسط مقام معظم رهبری نیز دنبال می شود و این امر در نامه هایی که به جوانان غربی می نویسند و سخنانی که جهان اسلام و مردم ایران را مخاطب قرار می دهند مشهود است.
وی گفت: دشمن با ایجاد گروه های تندرو مانند بوکو حرام، القاعده، داعش و مانند آن سعی دارد مفاهیم عالی انقلاب اسلامی را منحرف کند و با ایجاد تهمت هایی مانند تهمت شرک زدن به مسلمانان از صدور انقلاب اسلامی جلوگیری کند.
رستمی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی اما تاثیر خود را بر جهان گذاشت و تحت تاثیر آن حتی در جهان مسیحیت نیز مفهوم الهیات رهایی بخش، کلیسا را بعد از قرون وسطی دوباره به حوزه های اجتماعی جامعه بازگرداند.
همایش 2 روزه چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی ایران با حضور مهمانانی از کشورهای بحرین، بنگلادش، نیجریه، عمان، اندونزی و آفریقای جنوبی در قشم آغاز شد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس از توابع استان هرمزگان است.
7500/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.