حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در سخنرانی راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: انقلاب اسلامی ایران با حضور ملت تاریخ ساز شد و انقلابی اصیل، اسلامی و مردمی را رقم زد.
وی ادامه داد: شعارهای سرداده شده در راهپیمایی امسال مبین مبانی انقلاب اسلامی بود. امروز دوست و دشمن معترفند که ایران اسلامی مستقلترین کشور جهان می باشد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ایران اسلامی مردمسالاری دینی را اعلام کرد و طی 40 سال با فراهم کردن آزادی بیان، اندیشه و انتخاب به آن عمل نمود. خودباوری ملی نیز از برکات انقلاب اسلامی می باشد که در طول این چهل سال با اجرای عدالت و احکام شریعت همراه بوده است.
وی افزود: ظرف چهل سال اخیر حتی یک قانون در کشور تصویب نشد و یا حکمی در دادگاهها صادر نشد که بر خلاف احکام اسلامی باشد و اکنون مردم بواسطه استقرار استقلال، آزادی و جمهوری مبتنی بر ارزشهای اسلامی شکرگذار درگاه حضرت حق هستند.
حجت الاسلام رئیسی به توسعه زیرساختها در کشور نیز اشاره و بیان کرد: برون رفت از مشکلات کنونی که برخی دشمن ساخته و برخی حاصل بی تدبیری است در پرتوی جهاد علمی و اقتصادی میسر می شود. این راه در دستان پرتوان ملت و جوانان است زیرا بیگانگان نمی توانند مشکلی را حل کنند و چشم دوختن به دستان اروپاییان حاصلی برای ملت ندارد.
وی ادامه داد: چهل سال تجربه نشان داد توانایی حل مشکلات در دست جوانان برومند و انقلابی است چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند جوانان مشکل نیستند بلکه راه حل مشکل هستند.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین گفت: هشت سال جنگ تحمیلی هیچ عایدی برای دشمن نداشت و دشمن سالها با استفاده از جنگ نرم و امپراطوری خبری خود نتوانست کاری از پیش ببرد. امروز جنگ سومی در جریان است که تلفیقی از جنگ نرم و سخت می باشد و دشمنان می خواهند با فشار بر ملت ایران آنان را وادار به تسلیم کنند.
وی افزود: طبق مبانی دینی عقب نشینی و تسلیم شدن راه مقابله با دشمنان نیست بلکه تنها راهکار مقاومت و ایستادگی در برابر شمن است. برخی می گویند اگر بخواهیم بهانه دست دشمن ندهیم باید این بیانیه ها را امضا کنیم، چه کسی تضمین می دهد پذیرش این بیانیه ها بهانه های دشمن را تمام می کند، مگر بهانه بحث هسته ای با مذاکرات رفع شد.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: گفته اند تصمینی نیست که با مذاکرات مسائل و مشکلات اقتصادی حل شود، پس این امضاها چه نتیجه و ثمری برای ایران خواهد داشت. FATF اعلام کرده که ایران در قانون داخلی خود نمی تواند شروطی برای پذیرش آن داشته باشد.
وی گفت: از همه دست اندرکاران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی می خواهم برای حفظ نظام و دستاوردهای آن پیام اقتدار و عزت را به اروپاییان مخابره کنند.
3027 /3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.