رضا دهقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون به 52 روستا با تانکر آبرسانی می شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک 25 درصد کاهش نشان می دهد.
وی بیان کرد: بیشتر روستاهای دهستان برزاوند که کوهستانی هستند، با توجه به وارد شدن آب به قنات ها مخزن های فلزی آنها از آب آشامیدنی پر می شوند اما در دهستان همبرات روستاهای سرجهن، سرهنگ چه، کسوج ، شیرازان و خرم آباد هنوز قنات ها پر نشده و آبرسانی سیار برای مصرف خانگی روزانه ادامه دارد.
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی اردستان همچنین اضافه کرد: جهت کاهش هدر رفت آب، شبکه آبرسانی روستای اونج در بخش مرکزی به طول 2 هزار و 200 متر با اختصاص افزون بر 20 میلیارد ریال اعتبار به زودی تعویض خواهد شد.
وی با اشاره به لزوم ساختن مخزن های آب در تعدادی از روستای اردستان ادامه داد: قراردادی به منظور ساخت مخزن 2 هزار مترمکعبی پیش ساخته در روستای جنبه با اعتبار بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون ریال و ساخت چاه کمکی روستای سرابه با اعتبار یک میلیارد ریال به امضا رسیده است.
دهقانی در ادامه نیز با اشاره به اقدام های صورت گرفته در سال گذشته از جمله واگذاری 149 مورد انشعاب تشریح کرد: ساخت شبکه آبرسانی و زیر پوشش قرار دادن روستاهای تل آباد و سهرویه با 2 هزار و 100 متر طول و اعتبار بیش از یک میلیارد و 460 میلیون ریال، تعویض و اصلاح شبکه توزیع آب روستای شیرازان در دهستان همبرات به طول 2 هزار و 100 متر و اصلاح انشعابات به طول 510 متر با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون ریال از جمله اقدام ها بود.
وی یادآور شد: تعویض و اصلاح یکهزار و 700 متری شبکه توزیع آب روستای ماستبندی با اصلاح انشعابات به طول 450 متر با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون ریال، تعویض و اصلاح قسمتی از شبکه توزیع آب 700 متری روستای تلک آباد در بخش زواره و اصلاح 100 انشعاب با اعتبار 680 میلیون ریال و حفر چاه آب آشامیدنی مجتمع هشت روستای موغار با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون ریال از دیگر اقدام های صورت گرفته در سال گذشته بود.
به گفته رییس اداره آب و فاضلاب روستایی اردستان، 108 روستای این شهرستان هم اکنون آبرسانی می شوند که 45 روستا از این میان زیر پوشش نیستند.
11 هزار و 230 مشترک در شهرستان اردستان وجود دارد که آب مورد نیاز آنها از سوی 40 حلقه چاه و همچنین انتقال آب از اصفهان تامین می شود.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.