حمیدرضا تاملی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین خسارت وارده ناشی از سیل در حوزه مسکن به 97 باب خانه افزون بر 40 میلیارد ریال و آسیب تندباد به 15 واحد مسکونی یک میلیارد و 500 میلیون ریال می باشد.
وی بیان کرد: 15 میلیارد ریال خسارت نیز به بخش کشاورزی وارد شده که 3.5 میلیارد ریال در بخش باغ ها، یک میلیارد ریال در بخش دامی و سایر آن مربوط به منابع آبی است.
فرماندار اردستان اضافه کرد: هفت میلیارد و 300 میلیون ریال نیز در حوزه میراث فرهنگی خسارت داشتیم و از جمله آسیب هایی به مسجد خسرو اردستان، مسجد موغار، خانه ارباب حسین و یخچال مهاباد، مسجد ملا یعقوب، گنبد حاج میرزا، حمام مسجد جامع اردستان، کاخ های امیرآباد و سرهنگ آباد، حسینیه کوچک، حسینیه و مسجد تلک آباد، آسیاب خان در بخش زواره وارد شد.
وی با اشاره به آسیب یک میلیارد و 800 میلیون ریالی در حوزه راهداری اردستان عنوان کرد: سیل همچنین به معابر شهری و بافت تاریخی و سیل بند زواره افزون بر سه میلیارد و 880 میلیون ریال خسارت زد.
تاملی ادامه داد: جاری شدن سیلاب و وزش تندباد موجب وارد آمدن آسیب به تاسیسات برق منطقه نیز شد و از جمله خسارت وارده به شبکه 20 کیلو ولت و فشار ضعیف و متوسط مبلغ یک میلیارد و 70 میلیون ریال برآورد می شود.
وی به آسیب دیدن نزدیک به 100 دستگاه خودرو اشاره کرد و یادآور شد: خانه های بهداشت روستای فسخود، گونیان، ماربین و پانسیون مرکز بهداشت روستای نهوج افزون بر یک میلیارد و 830 میلیون ریال در نتیجه بارش ها و تندباد آسیب دیدند.
وی با تاکید بر ضرورت تمهید اقدام های پیشگیرانه جهت رویارویی با حادثه های غیرمترقبه گفت: شناسایی و مطالعه حریم و بستر رودخانه ها ضروری است و باید پس از آن نسبت به ساماندهی اقدام شود.
فرماندار اردستان تاکید کرد: بخشی از خسارت ها متوجه مناطق مسکونی واقع در بستر و حریم رودخانه ها بود که باید با اهتمام نسبت به استعلام های لازم، از ساخت و سازها در این نقاط جلوگیری کنیم.
وی همچنین اجرای طرح های آبخیزداری در بالادست روستاها را برای جلوگیری از جاری شدن سیلاب ضروری برشمرد و افزود: پیگیری اختصاص اعتبار جهت ساماندهی مسیل های سیل در دستور کار قرار دارد.
جاری شدن سیلاب در نتیجه بارش های رگباری و وزش تندباد از آغاز سال 98 تا کنون به بروز خسارت هایی در نقاط مختلف استان اصفهان از جمله اردستان منجر شد.
شهرستان افزون بر 42 هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.