به گزارش ایرنا، 'عباس رضایی' عصر شنبه در نخستین شورای اداری استان اصفهان در سال جدید افزود: پیمانکار تونل سوم، آن چابکی که مورد انتظار ماست، ندارد زیرا تونل و سد سوم کوهرنگ تنها طرحی است که مشکل مالی ندارد.
وی در عین حال گفت: اما از آنجایی که پیمانکار در حال فعالیت بر اساس فهرست های سال 88 است کارشناسان معتقدند که تغییر پیمانکار به مصلحت نیست.
استاندار اصفهان افزود: در حال اتخاذ تمهیداتی هستیم تااین مشکلات بصورت اساسی حل و فصل شود زیرا آب اصفهان چیزی نیست که مشکلاتش با چند جزوه برطرف شود.
وی با بیان اینکه 95 درصد از وقت خود را صرف حل مشکلات آب استان کرده ام، گفت: حتی قبل از تصدی استانداری، 27 ساعت کاری با کارشناسان، مسائل آب استان را بررسی کرده بودم.
رضایی بیان کرد: بر اساس بررسی های کارشناسی انجام شده، مشکلات زاینده رود بدون تفضل الهی و به بهره برداری رسیدن پروژه تونل و سد سوم کوهرنگ و کنترل برداشت های غیرمجاز در بالادست حل نخواهد شد و من نیز بشدت به این موضوع اعتقاد دارم که برای حل این مشکل، تونل و سد سوم کوهرنگ را باید هرچه سریعتر به بهره برداری برسانیم.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی تونل سوم کوهرنگ در سال ۱۳۷۷ با هدف تامین آب به میزان حدود ۲۵۵ میلیون مترمکعب در سال برای تامین بخشی از کمبود آب منطقه مرکزی ایران آغاز شد.
قرارداد ساخت سد تونل سوم کوهرنگ نیز در سال 1389 بسته شد و قرار بود سال 93 به بهره برداری برسد اما پیشرفت فیزیکی کنونی طرح کمتر از20 درصد است.
عملیات ساخت تونل سوم کوهرنگ مراحل پایانی خود را طی می کند اما عملیات اجرایی سد مخزنی این تونل در چند سال اخیر بدلیل مشکلاتی از جمله منابع مالی متوقف مانده بود.
12 تیر سال گذشته 'علی مقدس زاده' معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در شورای اداری این استان گفته بود: با تامین منابع مالی مورد نیاز، عملیات اجرایی سد تونل سوم کوهرنگ پس از پنج سال از سر گرفته شد.

*** خسارت کشاورزان باید پرداخت شود***
استاندار اصفهان به خسارت وارد شده به کشاورزان استان در پی خشکسالی اشاره کرد و اظهار داشت: مطابق قانون و شرع و بر اساس فتوای حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و آیت الله مظاهری، خسارت کشاورزان حقابه دار اصفهان به میزان آبی که از حقابه آنها گرفته شده است باید به آنها پرداخت شود.
وی در عین حال گفت: تامین آب آشامیدنی پنج میلیون و 100 هزار نفر مردم استان در تابستان در اولویت قرار دارد و از آب و فاضلاب می خواهم که فرآیند تصفیه فاضلاب را در حد استاندارد قابل قبول برساند تا بتوان از پساب در صنعت و کشاورزی استفاده کرد.
رضایی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه هیات وزیران، کشت برنج و محصولات کشاورزی آب بَر در استان هایی مانند اصفهان ممنوع شده است، گفت: ما باید تا سه سال آینده با تغییر الگوی کشت، محصولات دیگر را جایگزین برنج کنیم.

*** حل مشکل بیکاری در استان به اصلاح قوانین نیاز دارد***
استاندار اصفهان در ادامه به موضوع اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: بیکاری و اشتغال مساله ای نیست که در اصفهان بتوان آن را حل کرد بلکه بر اساس قوانین موجود 99 درصد مشکلات صنایع این خطه خارج از عهده مدیریت استان است بنابر این در این زمینه نیازمند اصلاح قانون هستیم.
وی افزود: ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و مصوبات و قوانین موجود متناسب با شرایط جنگ اقتصادی نیست بنابراین انتظار داریم که مجلس و دولت در زمینه اصلاح قوانین اقدام کنند.
رضایی بااشاره به اینکه حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی اصفهان نیازمند همت و تلاش مضاعف دست اندرکاران است، تصریح کرد: چنانچه ببینم مدیری در این زمینه کوتاهی و سنگ اندازی می کند با قاطعیت با آن برخورد خواهم کرد.

*** اختیارات لازم به فرمانداران استان تفویض شده است***
استاندار اصفهان در بخشی از سخنان خود به اظهارات برخی از نمایندگان شهرستان های اصفهان در مجلس که خواستار افزایش اختیارات فرمانداران شده اند، اشاره کرد و خطاب به فرمانداران گفت: کدام اختیار را خواسته اید که من نداده ام.
وی بیان کرد: براساس قانون، فقط اختیار کمیسیون ماده پنج را نمی توان به فرمانداران تفویض کرد که برای حل این مشکل نیز به معاون امور عمرانی خود ماموریت داده ام تا مشکل خاص هر یک از شهرستان ها در این زمینه با حضور معاون امور عمرانی در همان شهرستان، بررسی و حل و فصل شود.

*** برنامه های اصفهان در زمینه جذب گردشگر خارجی موفقیت آمیز نبوده است***
حمایت از شرکت های دانش بنیان، صنایع دستی، رونق بخشیدن به ساخت و ساز، ایجاد واحدهای تولیدی کوچک و ارزان قیمت و بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان شهریور امسال از دیگر وعده های استاندار اصفهان در شورای اداری این استان بود.
وی با اشاره به ظرفیت گردشگری استان تصریح کرد: برنامه های اجرا شده در زمینه جذب گردشگران خارجی تاکنون کارآیی لازم را نداشته است و از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می خواهم تا با تشکیل کمیته متشکل از صاحبنظران خُبره، راهکارهای مناسبی برای جذب گردشگران خارجی اتخاذ کند.

*** بیکاری جوانان تحصیلکرده در اصفهان بیش از میانگین کشوری است***
استاندار اصفهان در ادامه بر ضرورت اجرای عدالت در زمینه اشتغال و رفع فشار بر افراد کم درآمد تاکید کرد و گفت: میانگین جوانان تحصیلکرده بیکار در استان بیش از 2 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
وی با اشاره به اینکه اشتغال مجدد برخی بازنشستگان با عنوان مشاور یا سایر عنوان ها در دستگاه ها در افزایش بیکاری جوانان تحصیلکرده تاثیرگذار است، گفت: کسانی که شرایط بازنشستگی دارند را باید به افتخار بازنشستگی نائل کنیم.
استاندار اصفهان افزود: برای کاهش فشار به قشرکم درآمد باید دست واسطه ها را کوتاه کنیم و در این زمینه باید از شرکت های تعاونی توزیع کمک گرفته شود تا فاصله بین تولیدکننده و مصرف کننده کاهش یابد.
وی اضافه کرد: فرمانداران باید در پست های مدیریتی از جوانان استفاده کنند زیرا سن مدیران نیز زیاد شده است.
رضایی همچنین با تاکید بر ضرورت بکارگیری بانوان در پست های مدیریتی گفت: طبق قانون باید30 درصد از پست های مدیریتی در اختیار بانوان باشد اما در این زمینه استان اصفهان عقب است.

*** گزارش هایی از فسادهای مالی دارم***
استاندار اصفهان در ادامه نظارت بر عملکرد نیروها را از وظایف مدیران بیان کرد و افزود: گزارش هایی از فسادهای مالی برایم ارسال شده است که امیدوارم دروغ باشد.
رضایی اظهار داشت:کسانی که با روحیه من آشنایی دارند می دانند که چنانچه نظارت مدیران بر زیر مجموعه های خود ضعیف باشد، نام آنها را خواهم بُرد و به مردم معرفی خواهم کرد.
وی اضافه کرد: از بازرسی و دیوان محاسبات نیز می خواهم که با جدیت به این مسائل ورود کنند.
استاندار اصفهان ادامه داد: مردم از مدیران و مسئولان انتظاردارند تا ساده زیست، شایسته سالار و پاکدست باشند و مدیران ارشد باید از خود شروع کنند و این فرهنگ را تعمیم دهند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه هر کس یک شغل ایجاد کند، قهرمان واقعی است بر جذب سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: نباید فرصت های سرمایه گذاری را از دست بدهیم و باید زمینه ای فراهم کنیم تا سرمایه گذاران برای حضور در استان انگیزه داشته باشند.

*** بیطرفی مدیریت استان انتخابات مجلس***
استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس در اسفند امسال گفت: همه ما باید بیطرف و به فکر افزایش مشارکت در انتخابات باشیم و به حقوق و آزادی فردی و اجتماعی احترام بگذاریم.

*** اصفهان در زمینه کمک نقدی به سیل زدگان اول است***
رضایی به ارسال کمک به سیل زدگان توسط مردم اصفهان اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام مسئولان، این استان در زمینه ارسال کمک های نقدی به سیل زدگان در بین استان های کشور در رتبه اول و در زمینه ارسال کمک های غیرنقدی در رده دوم قرار دارد.
وی بر ضرورت هماهنگی دستگاه های اجرایی استان برای ارسال کمک به سیل زدگان تاکید کرد و افزود: قرار است هفته ای 2 کاروان حامل کمک های مردم اصفهان از این استان به مناطق سیل زده ارسال شود بنابر این دستگاه ها از ارسال کمک به این مناطق بدون هماهنگی مدیریت استان خودداری کنند.
2093/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.