محمد مددی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح آمارگیری و بررسی استانداردسازی مطالح ساختمانی از سال گذشته آغاز و به صورت چهره به چهره وضعیت این واحدها رصد شد.
وی اضافه کرد: در این بررسی ها 72 واحد فاقد پروانه نشان استاندارد شناسایی شد که بخشی از آنها فرایند استانداردسازی را طی می کنند و بخش دیگر که تمکین نکرده اند در مرحله اعمال قانون هستند.
مددی گفت: تمام واحدهای تولید مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری هستند و باید به طور کامل زیر چتر خدمات استاندارد قرار بگیرند.
مدیرکل استاندارد همدان با اشاره به صادرات گسترده چینی آلات بهداشتی از این استان یادآوری کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در راستای کیفیت بخشی این محصولات صورت گرفت، به طوریکه 17 واحد تولیدی موفق به دریافت پروانه کاربرد نشان استاندارد شدند.
وی مشارکت دستگاه های متولی صدور مجوز فعالیت را برای ادامه طرح استاندارد سازی تولیدکننده های مصالح ساختمانی ضروری دانست و گفت: هم افزایی در این زمینه موجب ارتقا کیفیت کالا و رونق صادرات محصولات بومی استان می شود.
همدان به لحاظ معادن غنی انواع سنگ و شن و ماسه و همچنین وجود سفالگران ماهر و کارگاه های تولید چینی آلات بهداشتی در این عرصه صاحب نام و نشان است.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.