مرضیه رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صرع بیماری اختلال سیستم اعصاب مرکزی است که در آن فعالیت سلول های عصبی در مغز مختل و باعث تشنج و بیمار دچار رفتار غیر عادی و گاهی کاهش هوشیاری می شود.
به گزارش ایرنا یک درصد جمعیت افزون بر پنج میلیونی استان اصفهان به بیماری صرع مبتلا هستند.
این متخصص مغز و اعصاب اظهارداشت: بیمارانی که دارو درمانی می شوند، پس از پایان دوره درمان هیچ مشکلی نخواهند داشت و می توانند زندگی طبیعی مانند سایر افراد داشته باشند.
وی درباره آمار ابتلا به صرع یادآور شد: در آمارهای ارایه شده، حدود یک میلیون تَن از جمعیت کشور مبتلا به صرع هستند و بررسی ها و تحقیقات نشان می دهد که آمار صرع در ایران 2.5 برابر کشورهای اروپایی و حتی برخی از کشورهای منطقه است.
رحیمی با بیان اینکه ضربه به سر بویژه در دوران کودکی، صدمات ناشی از تصادفات رانندگی و مجروحیت جنگی از علت های مهم، ابتلا به صرع در کشورمان است، اضافه کرد: هرسال هزاران بیمار به این آمار اضافه می شود که اهمیت توجه به این بیماری را بیش از پیش مشخص می کند.
وی خاطرنشان کرد: مادران باید نسبت به مصرف دارو در دوران بارداری دقت و زیرنظر پزشک معالج دارو مصرف کنند و والدینی که دارای نوزاد هستند اگر علایم مشکوک و غیرطبیعی در صحبت کردن، راه رفتن و همچنین خیره شدن کودک خود مشاهده کردند به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند.
صرع یک بیماری مزمن است که در آن حمله های تشنج به اشکال خاصی هر از چند گاه ایجاد می شود. این بیماری انواع مختلفی دارد که بر حسب چگونگی خصوصیات آن از لحاظ بالینی یا الکتروفیزیولوژیک طبقه بندی می شود که با نوار مغز قابل تشخیص است.
بر اساس برخی از آمارها یک میلیون و 300 هزار نفر در کشور مبتلا به بیماری صرع هستند که از این تعداد 400 هزار نفر به درمان مقاوم هستند.
در کشورهای اروپایی و آمریکا هزینه زیادی صرف تحقیقات و درمان بیماران مبتلا به صرع می شود، اما در ایران توجه زیادی به تحقیقات برای تشخیص و درمان این بیماران نمی ‌شود.
شماری از بیماران صرع در گفت و گو با ایرنا با اشاره به گرانی داورهای مورد نیاز از دولت خواستند تا آنان را بیشتر حمایت کنند.
به تاکید آنان بیماران مبتلا به صرع نیازمند حمایت بیمه ها هستند.
3080/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.