به گزارش ایرنا، علی اکبر مرتضایی قهرودی روز چهارشنبه در آیین قدردانی از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی کاشان افزود: کشورهای موفق همین مسیر را در پیش گرفتند و در بخش کشاورزی نیز برای گذر از مشکلات باید آموزش و به روز رسانی مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: تشکیل تمدن های بزرگ جهان از جمله بین النهرین، ایران و مصر در کنار رودها نشان دهنده اهمیت آب در توسعه می باشد اما بروز کم آبی که با تاسف در ایران و سایر کشورها شاهدیم، امروزه تمدن را با تهدید رو به رو کرده است.
فرماندار کاشان اضافه کرد: زمین ثروتی واقعی است که با وجود آب، مدیریت نوین و آموزش در کنار نظارت می تواند ما را به خواسته ها برساند؛ البته کاستی هایی وجود دارد اما باید در کنار هم قرار بگیریم تا با استفاده از ظرفیت های موجود شاهد رویدادهای خوب باشیم و دست کم در تولید محصولات اساسی به خودکفایی برسیم.
وی با اشاره به تاکید استاندار اصفهان در زمینه حمایت از تولید، کاهش دیوانسالاری و اجرای قوانین حمایتی از جمله در بخش کشاورزی یادآور شد: با توجه به فاصله زیاد کاشان تا مرکز استان، مساله واگذاری اختیارها از اداره های کل به مدیران شهرستانی نیز مورد پیگیری قرار گرفته است.
مرتضایی به سفر بیش از 12 وزیر و معاون رییس جمهور به کاشان در سال جاری اشاره کرد و گفت: چند مورد ارتقا به معاونت اداره کل مورد موافقت قرار گرفت که پیگیر خواهیم بود تا در ابتدای سال جدید تکمیل شود که به طور طبیعی بخش کشاورزی نیز از مزیت های آن بهره مند خواهد شد.
به گزارش ایرنا، چند نفر از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی شهرستان کاشان در ادامه این آیین با اهدای لوحی قدردانی شدند.
نزدیک به 6 هزار و 300 هکتار زمین زراعی و 9 هزار هکتار باغ و گلخانه در کاشان وجود دارد و بیش از 10 هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت دارند.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.