به گزارش ایرنا محمد پژمان یکشنبه شب در نشست ستاد استانی بازآفرینی شهری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت های درونی در زمینه باز آفرینی شهری استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: مردم به عنوان یکی از ظرفیت ها مناسب در این حوزه شناخته می شوند که همکاری آنان در این زمینه بسیار تاثیر گذار است.
مدیر عامل شرکت بزآفرینی شهری ایران گفت: برای اینکه شهری مناسب داشته باشیم باید خودمان دست به کار شده و منتظر کمک از جاهای دیگر نباشیم.
وی ادامه داد: امروزه برای اینکه به شرایط مطلوبی در حوزه شهری برسیم نیاز به همکاری تمام ارگان ها هستیم.
پژمان تصریح کرد: در حوزه باز آفرینی شهری نیاز است یک برنامه و طرح مناسبی وجود داشته باشد تا با استفاده از آن از نقاط ضعف و قوت خود آگاه شویم.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت خیران و دعوت از آنان بویژه در حوزه مدرسه سازی در حاشیه شهرها بسیار مهم است و مدیران این امر باید در این باره بیشتر کار کنند.
مدیر عامل شرکت بزآفرینی شهری ایران گفت: نباید منحصر به درآمد دولت بود و باید از ظرفیت های درونی که در اختیار داریم به بهترین شکل استفاده کنیم.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این نشست گفت: با توجه به کمبودات بسیار در حوزه شهری در سیستان و بلوچستان باید تلاش های بیشتری در این حوزه انجام شود.
علی نبیان ادامه داد: توجه به کمبود امکانات شهری و تفاوت این حوزه با سایر مناطق کشور می طلبد تلاش بیشتری در این باره در مناطق سیستان و بلوچستان صورت پذیرد.
وی اظهار داشت: ایجاد یک برنامه منسجم و طرح مناسب راهکاری برای سامان دادن به این مساله است.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: این امر تلاش بیشتر شهرداری ها و روی کار آمدن تمام ارگان ها دولتی و غیر دولتی را می طلبد.
وی بازنگری در طرح ها و برنامه های این حوزه را ضروری دانست و انجام طرح های جامع و نو را در پیشبرد این امر مهم عنوان کرد.
معاون شهرسازی و معماری طراحی شهر وزارت راه و شهرسازی گفت: باید به چرایی مهاجرت ها و ایجاد حاشیه نشینی توجه کرد اینکه چه عواملی سبب می شود این مهاجرت ها شکل گیرد.
فرزانه صادق مالواجرد ادامه داد: خشکسالی، نبود امکانات در مبدا، شغل و در آمد از جمله عواملی است که باعث مهاجرت افراد از روستاها و مناطق کم برخوردار دیگر به حاشیه شهر ها می شود.
وی بیان کرد: طرح و برنامه های ویژه ای در این زمینه با در نظر گرفتن تمام جوانب شهری برای برون رفت از این مساله باید در دستور کار قرار گیرد.
معاون شهرسازی و معماری طراحی شهر وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: ساماندهی و قدر دانستن اراضی و زمین های شهری و داشتن برنامه مدون برای آنها در حوزه باز آفرینی شهری بسیار مهم است.
وی تصریح کرد: طرح های آماده سازی مسکن و تامین خدمات از جمله مشکلاتی است که در تمام حاشیه شهری دنیا وجود دارد و منحصر به شهر و منطقه خاصی نیست.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز گفت: 2 میلیون واحد روستایی در کشور در کشور مقاوم سازی شده است.
ˈمحمدجواد حق شناس ادامه داد: مردم به عنوان ظرفیت های بسیار مهم می توانند نقش موثری در باز آفرینی شهری و روستایی ایفا کنند.
وی بیان کرد: نظارت فنی و دادن تجهیزات برای ساخت بافت های شهری بسیار مهم است بنابراین از تمام ارگانها درخواست می شود در این زمینه ورود کنند.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.