مهدی نم نبات روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، قطبی و کشوری از چهارم تا بیست و چهارم اسفند برگزار می شود.
وی اظهارداشت : این مسابقات در 14 رشته، حفظ عمومی، حفظ ویژه 5، 10، 20 جزء و کل قرآن و قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر و مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، مداحی، انشای نماز و احکام برگزار می شود.
کارشناس مسوول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش اصفهان خاطرنشان کرد : مربیان و معاونان پرورشی در ماههای مهر و آبان اقدام به جذب و شناسایی دانش آموزان مستعد برای شرکت در این مسابقات می کنند و در آذر ماه مرحله آموزشگاهی این مسابقات برگزار شد که در این مرحله 300 هزار دانش آموز استان شرکت داشتند.
وی با بیان اینکه مرحله دوم این مسابقات در بهمن ماه با حضور نفرات اول مرحله آموزشگاهی در سطح 41 ناحیه و منطقه استان برگزار شد، ادامه داد: در این مرحله بیش از پنجاه هزار دانش آموز استان به رقابت پرداختند.
نم نبات با اشاره به برگزاری مرحله قطبی مسابقات در شش قطب خمینی شهر، مبارکه، نطنز، خوانسار، جرقویه سفلی و دهاقان گفت: در این مرحله بیش از پنج هزار دانش آموز استان از روز گذشته پنجم اسفند تا 24 اسفند به رقابت می پردازند.
وی خاطرنشان کرد: 700 نفر از نفرات اول این مرحله در مرحله استانی که فروردین ماه سال آینده است حضور پیدا خواهند کرد و در نهایت 100 دانش آموز در رشته های یاد شده به مسابقات کشوری که در تابستان برگزار خواهد شد، اعزام می شوند.
کارشناس مسوول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش تصریح کرد : برگزاری این مسابقات فرصتی برای ارتقای فرهنگ قرآن و عترت و معارف دینی در دانش آموزان استان فراهم کرده است.
به گفته وی مسابقات تواشیح آموزش و پرورش از نظر کمی بزرگترین مسابقه تواشیح در جهان اسلام است که در این بخش تنها در استان بیش از 300 گروه حضور پیدا می کنند.
نم نبات خاطرنشان کرد: تعمیق، ترویج و گسترش فرهنگ قرآن، عترت و نماز در بین دانش آموزان در واقع نوعی سرمایه گذاری تربیتی است و تجربه نشان داد دانش آموزانی که در این عرصه حضور دارند، در برابر آسیب های اجتماعی مقاومت بیشتری دارند.
استان اصفهان بیش از 850 هزار دانش آموز و پنج هزار باب مدرسه دارد.
6026 /7134/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.