حسین صفاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اهمیت سلامت مواد غذایی در بهداشت جامعه افزود: در این راستا بیش از 60 گروه 2 نفره از بازرسان این مرکز به نظارت و کنترل عرضه مواد غذایی در استان می پردازند.
وی اظهارداشت: طرح تشدید نظارت بر واحدهای عرضه مواد غذایی بمنظور ارتقای سلامت شهروندان و مساتفران نوروزی شامل مراکز اقامتی، رستوران ها، فست فود فروشی ها، هتل ها، اماکن بین راهی، شیرینی فروشی ها، فروشگاه های عرضه مواد غذایی می باشد.
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه بازرسان این مرکز در تمام ایام سال روی مکان ‌های تولید و عرضه مواد غذایی نظارت دارند، افزود: طرح ویژه نوروزی تشدید نظارت بر عرضه مواد غذایی از هم اکنون تا 15 فروردین ماه 98 در استان اجرا می شود.
صفاری به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه مواد غذایی، موارد را از طریق سامانه 190(رسیدگی به شکایات بهداشتی) به بازرسان این مرکز اطلاع دهند تا در کوتاهترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: علاوه بر آن، تیم های ثابت نظارت مرکز بهداشت استان در هر شهرستان از طریق تلفن و بی سیم، گزارش های مردمی را دریافت و پیگیری می کنند.
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان یادآور شد: در نوروز سال گذشته بیش از 30 تن مواد غذایی غیربهداشتی در بازرسی کارشناسان مرکز بهداشت استان جمع آوری و کشف شد.
وی خاطرنشان کرد: بنا برهماهنگی های انجام شده با مراجع قضایی و نیروی انتظامی، اگر در حین نظارت با موارد تخلف و تقلب از سوی ارائه کنندگان مواد غذایی غیر مجاز مواجه شویم، بلافاصله برخورد جدی تا حد تعطیلی و بستن آن مکان صنفی صورت می گیرد.
صفاری به شهروندان و مسافران اطمینان داد که نهایت تلاش بازرسان مرکز بهداشت برای تامین امنیت بهداشتی مواد غذایی سالم در استان صورت خواهد گرفت.
وی همچنین بتازگی در واکنش به انتشار اخباری درخصوص پخت گوشت الاغ در یکی از رستوران های اصفهان که در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون هیچ مورد استفاده از گوشت الاغ در رستوران ها و طباخی های استان، گزارش و محرز نشده و خبر انتشار یافته در شبکه های اجتماعی کذب است.
صفاری اضافه کرد : بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان بطور مستمر از واحدهای رستورانی، فست فودها و طباخی ها در کلانشهر اصفهان و شهرستان ها بازدید دارند.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.