به گزارش ایرنا، سیدحسن قاضی عسگر روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اصفهان در اتاق بازرگانی با بیان اینکه اگر شورای گفت و گو به خوبی مدیریت شود مشکلات استان حل می شود، افزود: در مباحث اقتصادی و مدیریتی اگر به درستی عمل نکنیم مشکلات در هم تنیده می شود.
وی با بیان اینکه این شورا باید مسائل و مشکلات را از دید بخش خصوصی پیگیری کند، تصریح کرد: نباید این جلسات به درد و دل ختم شود بلکه باید مباحث مطرح شده در راستای آسیب شناسی مشکلات و مسائل باشد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی هریک از دید خود به مشکلات نگاه می کنند، تصریح کرد: مصوبات جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت جمع آوری و هر یک تاکنون اجرایی نشده مورد پیگیری قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: باید قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اصلاح و مشکلات در این راستا مورد پیگیری قرار بگیرد.
قاضی عسگر با اشاره به اینکه انتقال آب از خلیج فارس به زاینده رود از هفته آینده پیگیری می شود، افزود: همچنین برای فاینانس قطار سریع السیر اصفهان- تهران 13 میلیارد یوآن چین تخصیص داده شده و استاندار بر روی این موضوع تاکید دارد.
وی با اشاره به پیگیری قطار حومه ای صفه تا بهارستان گفت: طبق قول پیمانکار تا سال آینده این خط از قطار حومه ای راه اندازی می شود همچنین برای ایستگاه قدس تا شاهین شهر، اصفهان - نجف آباد به دنبال سرمایه گذار هستیم.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه لاستیک با آلمانی ها مذاکراتی صورت گرفته است که تکنولوژی آلمانی را به این حوزه وارد کنیم.
به گفته وی ، تمامی اقدامات در دست اجراست اما نیازمند راندمان زمانی بیشتر و سیستماتیک و یکپارچه عمل کردن دستگاه ها است.
قاضی عسگر با اشاره به تغییر الگوی کشت، گفت: گروهی تحت عنوان آب، کشاورزی، محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه صنعتی اصفهان بیش از یکهزار ساعت بر روی تغییر الگوی کشت وقت صرف کردند که امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

** قانون گذاری در مجلس متوقف شود
رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این جلسه با بیان اینکه اصفهان با آب، راه آهن و فرودگاه زنده است، افزود: مردم اصفهان زنده به زنده رود هستند اما هیچ اقدامی برای احیای آن صورت نگرفته است.
عبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به وضعیت کشاورزی با توجه به بحران آب، گفت: علی رغم کمبود شدید آب و خشکسالی اما مدیران کشاورزی استان اجازه ندادند مردم کمبودی را در این زمینه احساس کنند.
وی، از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خواست: قانون گذاری را در مجلس شورای اسلامی متوقف کرده و به سمت نظارت بر قوانین حرکت کنند.
رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: دولت 18 هزار میلیارد ریال به تامین اجتماعی بدهکار است از این رو باید مجلس به این موضوع رسیدگی کند تا مشکلات کارگران تامین اجتماعی برطرف شود.
به گزارش ایرنا، هفتادویکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با دستور کار مردمی کردن اقتصاد مقاومتی و نیاز آن به راهبرد و سیاست های اجرایی به ریاست معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
شناسایی مزیت های تولید و سرمایه گذاری در بخش صنعت، معدن و کشاورزی استان، محور مورد توجه اقتصاد مقاومتی در راستای مردمی کردن توجه به مزیت های منطقه ای و رقابت در راستای رشد و پیشرفت افزایش یابد.
موضوع اقتصاد مقاومتی از سال 94 در اختیار شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی قرار گرفته است.
9913//6025/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.