به گزارش خبرنگار ایرنا مجید کیان پور روز پنجشنبه در نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی لرستان با فعالان اقتصادی لرستان افزود: آشفتگی در اقتصاد و بازار به دلیل نبود تدابیر مناسب در جهت بهبود کسب و کار و سیاست های ارزی است.
وی افزود: در این رابطه جلسات متعددی با مسئولین برگزار شده و تمام دغدغه های فعالان اقتصادی بحث و بررسی شده است.
کیان پور تاکید کرد که دولت تا جایی که امکان دارد نباید دخالت مستقیم داشته باشد، بازار ارز با سیاست های دستوری و تک نرخی به سمت و سوی خوبی نمی رود.
وی ادامه داد: با تعامل با بخش خصوصی باید این مسائل را رفع کرد و تسهیل گری و سیاست گذاری کار دولت و بخش خصوصی کارها را انجام دهد.
وی با بیان اینکه هفته آینده نیز جلسات کاری متعددی پیرامون وضعیت اقتصادی کشور در مجلس با همکاری دولت برگزار خواهد شد، تصریح کرد:امروز تیم اقتصادی در حال بحث و بررسی در مجلس هستندو تلاش می شود ارزش پول ملی کشور حفظ شود.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اکثر صاحبنظران اقتصادی معتقدند که کشور به لحاظ منابع ارزی مشکلی ندارد، ادامه داد: البته تحریم ها فشار می آورد اما این مشکل با تدابیر ویژه در تیم های مختلف کارشناسی قابل حل است.
کیان پور گفت: آثار ناشی از تحریم ها بر اقتصاد کشور 40 درصد و 60 درصد مسائل مدیریتی است و باید از ایجاد هرگونه بازار موازی و کاذب جلوگیری کرد.
وی تاکید کرد: پذیرفتنی نیست که کسی با ارز 4200 تومانی کالا وارد کند و با نرخ بازار سیاه بفروشد و با کسانی که از این رانت استفاده کرده اند باید برخورد شود.
کیان پور افزود: لیست وارد کننده ها اعلام شده است و هر کالایی که وارد می شود باید با شفافیت در سامانه ای اطلاع رسانی شود و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.