به گزارش ایرنا، فرشید پورحاجت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه 140 هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور وجود دارد، افزود: با توجه به شرایط خاص مناطق بافت فرسوده، هیات دولت در خرداد امسال آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار را تصویب کرد.
وی نتیجه بی توجهی در سیاستگذاری حوزه مسکن در برنامه های چند ساله توسعه را عامل به وجود آمدن 140 هزار هکتار بافت فرسوده در سکونتگاه های غیر رسمی کشور دانست و گفت: وجود پنج هزار و 800 هکتار بافت فرسوده در خوزستان آمار بسیار زیادی است و از این بابت باید هشدارها را جدی گرفت.
دبیر کانون سراسری انبوه ‌سازان خوزستان افزود: وجود 35 درصد از جمعیت خوزستان در سکونتگاه های ناامن ضرورت برنامه ریزی در این حوزه را بیشتر کرده است.
وی با تاکید بر اینکه دولت در این حوزه به دنبال سیاستگذاری بوده و هست، ادامه داد: علاوه بر این مجلس شورای اسلامی نیز مصوبات قابل توجهی را نیز برای فعالان ساخت و ساز در بافت فرسوده داشته اما متاسفانه در خوزستان از ظرفیت های قانونی موجود استفاده ای صورت نگرفته است.
پورحاجت گفت:آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار که مصوبه دولت برای ساخت و ساز در محدوده بافت های فرسوده است در خوزستان نه ابلاغ و نه اجرایی شده است.
وی با تاکید بر اینکه این مصوبه دولت می توانست برای اجرای بهتر در خوزستان روانتر تهیه شود، بیان داشت: در این رابطه فعالان بخش خصوصی اقدام به تهیه یک آیین نامه اجرایی کرده اند که پس از بررسی نهایی به دولت ارایه خواهد شد.
وی افزود: بسته های تشویقی که دولت برای فعالان ساخت و ساز در بافت های فرسوده تهیه کرده بدون نظر بخش خصوصی بوده و بر اساس قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار لازم است دولت دیدگاه و نظریات بخش خصوصی را نیز مورد بررسی قرار دهد.
دبیر کانون سراسری انبوه ‌سازان خوزستان گفت: برای اینکه شاهد تحول اساسی و تغییر در چهره شهرهای استان باشیم باید ستادهای استانی آیین نامه برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در تمام شهرهای استان فعال شوند.
خوزستان با حدود 700 هزار نفر جمعیت حاشیه نشین هم اکنون رده دوم کشور در بخش حاشیه نشینی را به خود اختصاص داده است.
7148/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.