به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین روح اله حریزاوی روز پنجشنبه در نسشت مدیران و نخبگان کانونهای فرهنگی مساجد اصفهان با بیان اینکه اداره جامعه دارای چهار لایه رهبری، حاکمیت، دولت و مردم است، افزود: لایه رهبری هدایتگری، لایه حاکمیت تنظم گری، لایه دولت تسهیل گری و لایه مردم تصدی گری را به عهده دارد.
وی با بیان اینکه نظام حکمرانی در سطح ملی و استانی باید اصلاح شود، اظهارداشت: امروز این سوال مطرح است که نیروهای فرهنگی مملکت باید گوش به فرمان کدام شخصیت باشند و باید گفت هر نهاد تبلیغی و فرهنگی زمانی دارای ارزش است که گفقتمان انقلاب اسلامی را تبیین کند.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد : مساله امروز، رهبری فرهنگی است و لذا به دنبال آن هستیم که با تغییر در این سازمان ، شان رهبری فعالیت های فرهنگی را برای این سازمان فراهم سازیم.
وی با بیان اینکه تولید، پالایش و بازتولید متناسب با زبان قوم و در نهایت توزیع و ترویج دین، سه مرحله تبلیغات دینی است، افزود: باید شان خود را به خوبی انجام دهیم زیرا امروز در حال جنگ جدی با دشمن هستیم و بدانیم سازمان تبلغات تشکیلات خدمت به خادمان دین است.
حریزاوی اضافه کرد: منافقین در ابتدای انقلاب اسلامی تلاش می کردند، روحانیت را از مردم بگیرند و ترور می کردند و امروز تلاش می کنند مردم را از روحانیت بگیرند.
وی تصریح کرد : ظواهر جامعه برخی دین گریزی ها را نشان می دهد ولی وقتی شاخص ها و آمارها را به صورت واقعی بررسی کنیم حاکی از چیز دیگری است.
این کارشناس دینی اضافه کرد : مناسک، عقاید اخلاقی مبتنی بر فقه، حس دینداری یا تجربه دینی که دارای دو شاخصه حس خوب بعد از عبادت و حس بد بعد از گناه است، پنج شاخص برای ارزیابی میزان دینداری است که در هر شاخص 20 سوال طراحی می شود و در جامعه پیرامون آن نظرسنجی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در نیم قرن اخیر مطابق محاسبات مبتنی بر این پنج شاخص، پنج درصد بی دینی در مردم جهان بیشتر شد ولی شاخص کاهش دینداری در ایران قبل از انقلاب نصف نرخ جهانی بوده است و انقلاب اسلامی این ضریب را نصف کرده است یعنی میزان بی دینی کمتر شده است.
حریزاوی اضافه کرد: نظرسنجی از هزار زن کم حجاب حاکی است که 87 درصد معتقد به حجاب هستند، بیش از 90 درصد برای افراد با حجاب احترام قایل هستند و 90 درصد از این افراد برای بی حجابی خود عذر آورده اند.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد : اگر در هشت سال دفاع مقدس 300 هزار شهید تقدیم راه انقلاب شد در دفاع از حرم حدود یک هزار و 200 ایرانی مدافع به شهادت رسیدند، در حالی که یک بار به یک نفر توصیه و تشویق به جهاد نشد بلکه بسیاری برای حضور در این عرصه التماس می کردند.
وی افزود: استراتژی فرهنگی آن است که خواص اهل حق منسجم و رهبر شوند و توده های جامعه را به دنبال خود به سمت فطرت همراه سازند.
حریزاوی تصریح کرد: دشمن تلاش می کند با ایجاد تغییر محاسباتی در بین جامعه به مسولان القا کند مردم بی دین شدند و به مردم القا کند که مسوولان دزد شدند در حالی که کل حقوق نجومی بگیران 396نفر بودند.
به گفته وی کسانی که از بیت المال گمان می کنند 19 میلیون حقوق حق آنهاست و این حقوق ها را دریافت می کنند، غلط می کنند که چنین تصوراتی دارند.
وی خاطرنشان کرد: امروز تنها چهار درصد روحانیون، حقوق دریافت می کنند.
این کارشناس دینی اظهارداشت : نظام محاسباتی باید تغییر یابد، ناامید نشد و برای تقویت ایمان مردم تلاش کرد و بدانیم ما در برخی مسائل فرهنگی پیروز شدیم و در برخی شکست نخورده ایم بلکه پیروز نشده ایم و باید بدانیم در مسیر پیروزی قرار داشتن به منزله شکست نیست.
6026//7134
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.