کمال حیدری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در زمان حاضر واکسیناسیون بیماری های واگیردار نظیر فلج اطفال، سرخک، حصبه، وبا و دیگر بیماری های مربوط، در تمامی مراکز بهداشتی روستاها و شهرهای استان انجام می شود و ابتلا به آنهاها به صفر رسیده در صورتی که در دهه های گذشته آمار مبتلایان افزون بر یکصد هزار نفر بود.
به گفته وی ارایه دیگر خدمات بهداشتی مرتبط با حفظ سلامت مادران، کاهش مرگ و میر نوزدان، دفع بهداشتی فاضلاب و توزیع آب آشامیدنی سالم وضعیتی مشابه دارد و تمام شهرها و روستاهای استان را در بر می گیرد البته در سال های اخیر سعی شده کیفیت آن ها افزایش یابد.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون در سال های ابتدایی انقلاب به عنوان یک اصل در توسعه سلامت مطرح شد، اظهارداشت: نفوذ واکسیناسیون به جای جای مناطق کشور از جمله فعالیت هایی بود که بخوبی انجام شده است.
وی تصریح کرد : استان اصفهان در دهه های اخیر در امر بهداشت و درمان در ایران پیشتاز بوده تا جایی که بسیاری از شهروندان استان های همجوار برای درمان خود به این منطقه سفر می کنند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: امروز ممکن است در منطقه ای از کشورمان مدرسه وجود نداشته باشد اما مرکز بهداشتی و درمانی وجود دارد تا سلامت ساکنان آن خطه تضمین شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: اجرای طرح های توسعه بهداشتی و درمانی ارتباط نزدیکی با توسعه پایدار یک کشور دارد پس از انقلاب اینگونه برنامه ها و طرحها افزایش پیدا کرد تا انواع خدمات بهداشتی در تمام کشور توزیع شود.
وی ابتلا به بیماری های غیرواگیردار را از جمله دغدغه های اکنون برشمرد و گفت: بیماری های که بدلیل آلودگی هوا و آلودگی های زیست محیطی بوجود می آید به شدت بیشتر شده و راهکار حل آن جز تغییر در سبک زندگی نیست.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان دارای حدود 6 هزار تخت بیمارستانی، 52 بیمارستان (37 دولتی و 15 خصوصی و خیریه)، حدود 500 پایگاه سلامت شهری، بیش از 520 باب خانه بهداشت روستایی و 80 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی است.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حدود 10 هزار دانشجو و 800 عضو هیات علمی دارد.
این دانشگاه با داشتن 11 دانشکده و 47 مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، از دانشگاه های علوم پزشکی برتر کشور است.
6020/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.