عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز پنجشنبه در این آیین گفت: این واقف و خیر انقلاب از جمله کسانی است که در آزمایش الهی سربلند و پیروز بوده ‌است.
علی‌ آقا محمدی بیان کرد: این خیّر انقلابی، علاوه بر وقت اموال در مسیر الهی، فرزندش نیز در راه دفاع از ارزش های والای اسلام شهید شد.
وی بیان کرد: امروز نام این بزرگمرد در همدان و در مسیر انقلاب ماندگار شده است و همه ساکنان این شهر فرزندان او هستند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: افرادی همچون مرحوم مسکین و همراهیان مکتب امام زمان(عج) را راه‌اندازی و اموال و زندگی خود را وقف این امور خیر کردند.
آقامحمدی تاکید کرد: این طیف از بزرگان نیازی به تمجید و تعریف ندارند بلکه ما به این الگوهای انسانیت و دینداری نیازمند هستیم.
وی انقلاب اسلامی را معجزه قرن دانست و گفت: با وجود روگردانی برخی از انقلاب اما افراد صاحب اراده‌ای چون «همراهیان» پشتیبان انقلاب هستند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انقلاب اسلامی نماد استقامت اراده‌ها است به همین علت ابهت پوشالی آمریکا و استکبار با انقلاب ما فروریخت.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه امروز تحریم‌ها مشکلاتی در پی داشته است اما به طور حتم با گذر زمان این سختی ها برطرف می شود و انقلاب همچنان ماندگار است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه هیچ کار خیری به مثابه وقف نیست، عنوان کرد: همراهیان با موقوفات متعددی که داشته صدقه جاریه و ماندگاری برای خود ایجاد کرده‌است.
حجت الاسلام کاروند ادامه داد: ویژگی بارز و برجسته این شخصیت هدفمند بودن وقف آن است؛ مانند مدرسه‌ای که با رویکرد مدرسه معارف وقف شد.
در این مراسم سند سجلدی سید عباس همراهیان رونمایی و از خانواده این واقف انقلابی تجلیل شد.
7526//2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.