عباس اولیایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره در 2 بخش نمایشگاهی و غیرنمایشگاهی و با هدف تقویت روحیه و بینش انقلابی نسبت به پیگیری آرمان‌ های ملی، جهانی، تمدنی انقلاب اسلامی، دستیابی به هویت اسلامی دانش‌آموز، تقویت ایمان به مبانی اسلام و انقلاب، برانگیختن خلاقیت و توانمندسازی دانش آموزان برگزار می شود.
وی تحقق اهداف جریان سازی و نیروسازی در مدارس، هم‌افزایی و همکاری تشکل‌ های مختلف مدرسه همراه با شناسایی دانش آموزان انقلابی و جمع ‌آوری اقدامات و ایده‌هایی نسل پنجم انقلاب را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.
مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اصفهان ادامه داد: بخش غیر نمایشگاهی شامل اجرای سرود، تئاتر، داستان کوتاه و فراخوان ایده ‌های ناب انقلابی است و از طرف آموزش و پرورش به تمامی مدارس استان ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ های جشنواره مدرسه انقلاب توسط دانش آموزان اجرا می‌شود ، گفت: اجرای این فعالیت ‌ها به صورت گروهی و با توجه به شیوه ‌نامه ‌های ابلاغی صورت می‌گیرد، هرکدام از این گروه‌ ها با انتخاب یکی از محورهای موضوعی مشخص شده به مطالعه و تحقیق و تولید محصولات نمایشگاهی بر پایه ابتکارات دانش‌آموزی می ‌پردازند.
اولیایی یادآور شد: قسمت نمایشگاهی این جشنواره در چهار بخش دیروز ما، امروز ما، فردای ما و بخش ویژه برگزار می شود که بخش دیروز ما، کارنامه سیاه پهلوی در بخش سیاسی، اقتصادی و وابسته و اسوه‌ های انقلابی در بخش‌ های شخصیت منحصر به فرد امام و اصحاب امام (ره)، شهدای شاخص شهر و بزرگان انقلاب در شهر را شامل می‌شود.
وی بخش امروز ما را شامل چهار غرفه با عناوین آفتاب ولایت به منظور تبیین جایگاه ولایت ‌فقیه، نقش ‌آفرینی رهبری در زمینه صدور، حفظ و تداوم انقلاب، دشمن‌شناسی، عرصه‌ های نفوذ دشمن و سراب غرب عنوان کرد.
مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اصفهان اضافه کرد: بخش سوم با عنوان فردای ما، با نام انصار المهدی فعالیت ‌های خود را در ریز موضوعات ویژگی منتظران حضرت با بررسی کتاب و مطالب موجود، ارائه سیمای حکومت اسلامی امام زمان در عصر ظهور و ارتباط اربعین حسینی با انقلاب امام زمان(عج) انجام می دهد.
وی خاطرنشان کرد: بخش ویژه در انتهای نمایشگاه شامل سه غرفه چهل برگ، هویت بانوی مسلمان و آیه سال خواهد بود.
وی تصریح کرد: بخش چهل برگ با میز پاسخگویی به شبهات انقلاب با استفاده از ظرفیت مبلغان و مسوولان مدارس، پویش ملی دانش‌آموزی شتر در خواب بیند پنبه دانه با هدف استکبارستیزی،‌ دستاوردهای معنوی انقلاب و چهل سال چالش و پیروزی برگزار می شود.
اولیایی یادآور شد: بخش هویت بانوی مسلمان با محوریت ضریح بی‌نشان برای تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) در مدارس پسرانه و دخترانه و در مدارس دخترانه فعالیت‌های با موضوع الگوی سوم زن بر مبنای بیانات رهبرمعظم انقلاب، جاهلیت مدرن درباره بررسی وضعیت زن در غرب و ظلم‌های وارد شده نسبت به زنان در جامعه امروزی صورت می‌گیرد.
وی، بخش طرح آیه سال را شامل طراحی غرفه، مسابقه و بازی جذاب بر اساس کتاب جوانه ‌ها عنوان کرد و گفت: از سوی نماینده رهبر معظم انقلاب هر ساله آیه‌ای با عنوان آیه سال به انجمن ها اعلام می شود که امسال آخرین آیه سوره فتح انتخاب شده که در خیمه های معرفت انجمن‌ های اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و در ارتقای سطح بینش دانش‌آموز به کار گرفته می ‌شود.
وی بیان کرد : اعضای انجمن ‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اصفهان روز12 بهمن با حضور در گلستان شهدا با امام و شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس میثاق دوباره می بندد.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.