حمیدرضا امیرخانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان فقط 20 کیلومتر آزاد راه و کمتر از یکصد کیلومتر بزرگراه وجود داشت.
وی بیان کرد: احداث و توسعه راه ها از جمله پروژه های سخت و پر هزینه است که در طول دوران انقلاب اسلامی رشد خوبی در استان صورت گرفته که چنین رشدی به شکوفایی عرصه حمل و نقل و افزایش مسافرت ها منجر شده است.
وی با بیان اینکه اصفهان در توسعه راه ها جز استان های برتر کشور است، یادآورشد: این استان رتبه نخست توسعه راه های روستایی و آزاد راه ها را در کشور دارد.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به اینکه گسترش راه های جاده ای در اصفهان همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: 90 کیلومتر راه همزمان با دهه فجر و در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه تبدیل سه بزرگراه به آزادراه در استان پیش بینی شده است، تصریح کرد : اردستان – نائین – یزد به طول 120 کیلومتر، اصفهان – دلیجان – سلفچگان به طول 222 کیلومتر و نائین – اصفهان به طول 140 کیلومتر سه محور پیشنهادی برای این تغییر است که با جذب سرمایه‌گذار و انتخاب پیمانکاران این اقدام انجام خواهد شد.
براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی بیش از 87 هزار و راه اصلی شامل آزادراه، بزرگراه، جاده و مسیر فرعی در ایران وجود دارد که از این میزان 2.8 درصد آزادراه 19.1 درصد بزرگراه، 29.3 درصد راه اصلی و 48.9 درصد راه فرعی است.
امیرخانی همچنین به پروژه مسکن اجتماعی اشاره و اضافه کرد : این پروژه آماده اجراست که پس از تکمیل پرونده مسکن مهر این فعالیت در این استان آغاز می شود.
وی یادآورشد: در زمان حاضر بیش از یکصد واحد مسکن مهر استان تکمیل نشده که بر اساس پیش بینی ها تا دهه فجر این کار انجام و پس از تحویل این تعداد واحد مسکونی، پروژه احداث مسکن مهر در این استان به پایان می رسد.
160 هزار واحد مسکن مهر توسط اداره کل راه و شهرسازی اصفهان در از 78 شهرک احداث شده است.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.