ایمان طاهر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، احداث مسکن امید را از راهبردهای دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: این طرح با مشارکت این اداره کل و سرمایه‌ گذاران اجرایی می‌ شود.
وی با بیان این که مسکن امید برای زوج ‌های جوان و اقشار ویژه در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: در مرحله اول، ساخت حدود 500 تا 600 واحد از این تعداد را این نهاد مشارکت دارد و بقیه به سرمایه گذار و انبوه سازان واگذار می شود.
وی تصریح کرد : دولت باید حداقل 50 درصد هزینه های ساخت این واحدها با تسهیلات نرخ ارزان و دوره بازپرداخت طولانی در اختیار انبوه سازان و متقاضیان قرار دهد.
معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی اصفهان تاکید کرد : باید انبوه سازان را برای ساخت این واحدها در بافت های فرسوده با ارایه تسهیلات مناسب تشویق کرد.
طاهر بازآفرینی شهری را طرحی با ابعاد گسترده دانست و بیان کرد: طرح بازآفرینی شهری یکی از برنامه ‌های اساسی دولت است که امسال به صورت جدی پیگیری می‌شود.
طاهر با اشاره به اینکه در طرح باز آفرینی شهری علاوه بر نوسازی محله ها بافت فرسوده نیاز به اجرای دیگر طرح ‌هاست، گفت: در اجرای این طرح مصوب شده که هر اداره‌ای و یا دستگاه‌ خدمات‌ رسانی 30 درصد از اعتبارات عمرانی را به این بخش در حوزه کاری خود اختصاص دهد.
وی با اشاره به این که سال گذشته 200 میلیارد ریال بعنوان هزینه 50 درصد تخفیف صدور پروانه ها در بافت فرسوده به شهرداری های استان پرداخت شد، افزود: شهرداری ها در قبال دریافت این مبلغ، ملزم به اجرای طرح بازآفرینی و هزینه چند برابری در این بافت شدند.
معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی اصفهان ادامه داد: امسال 300 میلیارد ریال از طرف این اداره کل برای تخفیف صدور پروانه های ساختمانی در بافت های فرسوده پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مسکن امید طرحی است که براساس آن دولت و شهرداری با فراهم آوردن زیرساخت ‌ها، بخشودگی مواردی مانند هزینه صدور پروانه یا هزینه ‌های زیرساختی آب و برق پیمانکاران را ترغیب به ورود به مساله بافت فرسوده می کنند.
14 هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری اعم از هشت هزار و 100 هکتار بافت فرسوده، سه هزار هکتار بافت تاریخی و سه هزار و 780 هکتار سکونتگاه غیر رسمی در استان اصفهان وجود دارد.
شهر اصفهان 2 هزار و 304 هکتار بافت فرسوده دارد که 20 درصد مجموع مساحت آن را شامل می شود.
در قوانین متعددی همچون برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه نگاه ویژه ای به احیا و بازآفرینی بافت فرسوده شده است و طبق این برنامه ها باید هر سال 10 درصد این بافت احیا شود.
بر اساس برنامه ششم توسعه بیش از 270 محله باید با اختصاص اعتبارات دولتی احیا شود اما به دلیل شرایط سخت دریافت وام و با توجه به اینکه 60 درصد املاک واقع در بافت ناکارآمد فاقد سند مالکیت است، امکان احیا و نوسازی بافت های فرسوده از اصفهان کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
7150 /6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.