به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد که با خروج سامانه از پنجشنبه شب کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق استان بین 6 تا هشت درجه پیش بینی می‌شود و توده هوای سرد تا اواسط هفته آینده ماندگار خواهد بود و یخبندان انتظار می‌ رود.
سرهنگ حسین پورقیصری چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز شاهد بارش برف و باران در بسیاری از نقاط استان بودیم و با توجه افت ناگهانی دمای هوا در 2 روز آینده احتمال یخ زدگی در محورها و راه ها وجود دارد.
وی با بیان اینکه امروز در محورهای فریدونشهر، الیگودرز - داران - دامنه، چادگان، خوانسار، گلپایگان و سمیرم بارش برف داشتیم، خاطرنشان کرد: سایر محورها با بارش باران مواجه بودند و با توجه به اینکه احتمال یخ زدگی در محورها و راه ها بدلیل برودت هوا وجود دارد لازم است رانندگان با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.
پورقیصری با تاکید بر اینکه با وجود بارش های امروز هیچ مسیری مسدود نشده و تردد در همه راه ها در جریان است، تصریح کرد : با توجه به احتمال یخبندان، نیروهای راهداری ساعت 23 تا 24 شب اقدام به پاشیدن شن و نمک در راه ها و جاده ها خواهند کرد.
رییس پلیس راه اصفهان با بیان اینکه امروز یک تصادف منجر به فوت در راه های استان داشتیم، اضافه کرد: صبح امروز بر اثر واژگونی یک دستگاه پژو پارس در محور سمیرم به دلیل ناتوانی در کنترل خودرو و تخطی از سرعت مطمئنه در محل پیچ جاده، یک نفر کشته شد.
وی با اشاره به اینکه بیشتر تصادف های امروز در راه های استان، زنجیره ای و خسارتی بود، ادامه داد: بر اثر تصادف میان یک دستگاه اتوبوس مسافربری از الیگودرز به اصفهان با یک کامیون در محور دامنه - نجف آباد، فقط یک نفر که کمک راننده اتوبوس بود، مصدوم شد.
پورقیصری خاطرنشان کرد که این اتوبوس حدود 10 مسافر داشت.
رییس پلیس راه اصفهان تاکید کرد که رانندگان در تردد در راه ها باید با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی رانندگی کنند و زنجیر چرخ و لوازم و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه شامل 399 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزاد راه است.
3011/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.