به گزارش ایرنا، فریبا نظری پورکیایی روز چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک در اصفهان افزود : کودکان باید در شهر دوستدار کودک از بعد نرم افزاری و سخت‌افزاری مورد توجه قرار گیرند.
وی اظهارداشت: بخش‌های سخت افزاری و زیربنایی ساخت و ساز، طراحی و عملیاتی کردن پروژه های مربوط به شهر دوستدار کودک برعهده معاونت عمرانی وزارت کشور و شهرداری‌هاست.
مشاور امور بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان این که کودکان باید در تصمیم مدیران شهری سهیم باشند، گفت: دفاتر امور بانوان سراسر کشور مأموریت دارند از نظر فرهنگی و نرم افزاری مباحث مربوط به شهر دوستدار کودک را براساس نیازها و حقوق شهروند کودکان، خانواده و زنان بررسی کنند.
وی اضافه کرد: نمایندگان شورای شهر و شهرداری از 31 استان و مدیران کل دفاتر امور بانوان از استان های گیلان، فارس، اصفهان، مشهد، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در مراسم امروز حضور دارند.
نظری پورکیایی ادامه داد : نمایندگان استان‌ ها باید پیام این کنفرانس را به استان خود ببرند تا بدانند کودکان را می‌ بینیم و می ‌شنویم.
وی با بیان اینکه خانواده دوستدار کودک پیش نیاز شهر دوستدار کودک است، اظهارداشت : اگر در خانواده دوستدار کودک باشیم می‌ توان امیدوار بود، که شهرمان دوستدار کودک باشد.
مشاور امور بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان این که خانواده دوستدار کودک، مقدمه و سنگ بنایی برای شهر دوستدار کودک است، افزود: اگر حقوق کودکان را در خانواده ‌ها به رسمیت بشناسیم، شهری با کودکان پرنشاط و خوشحال خواهیم داشت.
نخستین همایش ملی شهر دوستدار کودک با شعار قلب شهر برای کودکان می تپد» با حضور نمایندگانی از شوراهای شهر و مسوولان فرهنگی شهرداری‌های ۳۱ استان کشور ، از چهارشنبه به مدت 2 روز با مشارکت یونیسف، وزارت کشور و شهرداری اصفهان برگزار می شود.
در این کنفرانس سه کارگاه آموزشی با موضوع مفاهیم اساسی شهر دوستدار کودک ، نگاهی به روند شهر دوستدار کودک و برنامه هایی با هدف تحقق شهر دوستدار کودک برپا شد.
/6026/7150
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.