به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت لله سید یوسف طباطبایی نژاد روز سه شنبه در این پیام اضافه کرد: خبر ارتحال عالم مجاهد و فقیه وارسته روحانی جلیل القدر یاور دیرین انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی (ره) رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تاسف و تالم گردید.
وی افزود: آیت الله شاهرودی سالیان متمادی به تهذیب و تعلیم اشتغال داشتند و از خاندان معظم علم و فقاهت و مروج مکتب اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بودند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به فعالیت ها و سوابق علمی آیت الله شاهرودی اضافه کرد: به دلیل هوش سرشار و کوشش فراوان در فراگیری علوم دینی از محضر بزرگانی همچون آیات عظام خویی، امام خمینی(ره)، شهید سید محمد باقر صدر(قدس الله اسرارهم) بهره های فراوان برد و در محضر این بزرگان به تحکیم مبانی اجتهادی خود پرداخت و در زمره مراجع معظم تقلید قرار گرفت.
آیت الله طباطبایی نژاد در پیام خود با اشاره به اینکه آیت الله شاهرودی از مدافعان نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه بود و بر این امر تا آخرین زمان حیات خویش اهتمام ورزید، افزود: حضور بارز معظم له در صحنه هایی همچون ریاست قوه قضاییه، سنگر شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسیر وحدت و سلامت نظام مقدس جمهوری اسلامی تاثیر بسزایی داشت.
امام جمعه اصفهان از آیت الله شاهرودی به عنوان شخصیت برجسته حوزه علمیه قم و نجف نام برد و رحلت وی را محضر حضرت ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری مد ظله العالی و حوزه های مقدسه قم و نجف و بیت مکرم ایشان و ملت شریف ایران تسلیت گفت و برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرد.
آیت الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه شب در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله شاهرودی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
2093/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.