سمیه حیدری روز دوشنبه به مناسبت هفته سوادآموزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ باسوادی در این استان (جمعیت حدود 600 هزار نفری) بر اساس سرشماری سال 95 به میزان 94.5 درصد و مابقی به میزان 5.5 درصد بی سواد هستند.
وی ادامه داد: این در حالی است که نرخ باسوادی مردم این استان در سال 55 و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 25.38 درصد و میزان بی سوادی نیز 74.62 بوده است.
معاون آموزش و پرورش ایلام به حجم ابلاغی امسال برای پوشش افراد بی سواد استان اشاره کرد و یادآور شد: امسال حجم ابلاغی اعلام شده از سوی وزارت برای پوشش افراد بی سواد سه هزار و 924 نفر است که از این شمار تاکنون سه هزار و 550 نفر زیر پوشش آموزش قرار گرفته اند.
به گفته حیدری این رقم معادل پوشش 90 درصدی حجم ابلاغی بوده که از این تعداد 51 درصد ساکن مناطق روستایی و 49 درصد نیز در مناطق شهری هستند.
وی با ذکر اینکه از مجموع افراد شناسایی شده 91 درصد زن و 9 درصد مرد هستند علت اصلی بالا بودن نرخ بیسوادی بین زنان را مسایل فرهنگی عنوان کرد.
معاون سوادآموزی ایلام دوره های آموزش به سوادآموزان را شامل دوره های سه گانه سوادآموزی، تحکیم سواد و دوره انتقال عنوان کرد.
به گفته حیدری، آموزش دهندگان با مراجعه به منازل افراد بیسواد را شناسایی، جذب و زیر پوشش آموزش های سه گانه قرار می دهند.
هفتم دی ماه سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره) است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.