وزیر آموزش و پرورش گفت: باتدبیر همه دولتمردان و مدیران ارشد کشور می توان از این سختی ها عبور کرد و مسیر رشد و بالندگی کشور را دنبال کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سیدمحمد بطحایی امروز در شورای اداری شهرستان شاهیندژ که همزمان با سفر اعضای هیئت دولت به آذربایجان غربی برگزار شد؛ اظهار کرد:  مردم فشارهای مختلفی همچون بیکاری و فشار اقتصادی را با روی گشاده متحمل می شوند و ما اگر با شناخت عمیق از پتانسیل های موجود کشورمان به سراغ مشکلات برویم می توانیم با روشهای بجای خودش این مشکلات را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره این انقلاب در معرض تهدید های دشمنان داخلی و خارجی بوده است اما علی رغم این موضوع همچنان پای آموزه های الهی و دینی بوده است  افزود: در این یکسال اخیر که دشمن ما و در راس ان امریکا به عنوان نماد اصلی دشمنی با ملت ایران که شمشیر را از رو بسته اندبه دشمنی با ما پرداخته اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایران اسلامی دارای مردمی بی نظیر در جهان است؛ گفت: دشمنان به زعم خود در صدد این بودند تا نظام اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی خود را نبیند اما در آبانماه امسال مردم ایران اسلامی نشان دادند که غلی رغم همه سختی ها و فشارهای وراده اقتصادی همچنان خط قرمزشان نظام اسلامی می باشد.

وی با بیان اینکه کشورها برای تامین منابع در امدی نیازمند چند منبع از جمله نفت هستند؛ گفت: این منابع درامدی کشور تحت تاثیر برخی سخت گیری ها خواهند بود .

این عضو هیئت دولت بیان کرد: سخت گیری هایی که در زمینه تبادلات بانکی صورت می گیرد نیز تاثیری از این موضوعات خواهند داشت.

وی افزود: اغلب صادرات انجام شده کشور باید از طریق سیستم مالی به کشور باز گردد و بانکهایی که باید این کار را انجام دهند وقتی در دایره تحریم قرار می گیرند نمی توانند به سادگی پول را وارد سیستم کنند.

بطحائی ادامه داد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب آزموده را آزمودن خطاست  ما شرایط بسیار سخت تری را پشت سر گذاشته ایم و این شرایط سخت را نیز دوباره طی می کنیم و نشانه های شکست آمریکا در ماه های اخیر مشهود بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این سخت گیریها آثاری را برجای می گذارد و این آثار را با صبوری و ایمان و اغتقادات می توان پشت سر نهاد چرا که ایران اسلامی کشوری با منابع فراوان بوده که در کمتر کشوری این منابع و فرصتها را می توان یافت.

 وز یر آموزش و پرورش اضافه کرد: با یک نیرو و سرمایه انسانی توانمند و ویژگیهای مدیریتی توانمند می توان از این مواهب و ثروت های الهی بیشترین بهره را برد و ظرفیت های بالفعل را به بالقوه تبدیل کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.