به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد پنجشنبه شب در جمع خیرین مدرسه ساز کاشان افزود: تپه های باستانی سیلک به عنوان نخستین تمدن شهرنشین جهان شناخته می شود که این مهم به دلیل تسلط بر دانش ناشی از توسعه آموزش پدیدار شد.
وی بیان کرد: همه نخستین های جهان از تولید پارچه تا درج زیبایی ها در بر درب و دیوار خانه ها در این منطقه جمع شده و وجود یک هزار نفر چهره فاخر نشان می دهد که کاشان شهری ویژه است که با اتکا به خود شکل گرفته و مردم از گذشته تا امروز منتظر کسی نمانده اند.
نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این خطه در هیچ دوره ای پایتخت نبوده و حکومت ها به پیشرفت آن کمکی نکردند؛ شکوه کاشان زائیده مردمی است که امروز در مدرسه سازی، ورزش، دانشگاه، آبرسانی و راهسازی هم ورود کردند.
وی اضافه کرد: صنعتگران این خطه نیز با غیرت فعال بوده و تا کنون هیچ طرحی را تعطیل نکردند که در این راستا، خدمات بیشتر به کاشان می تواند کشور را ارتقا دهد.
ساداتی نژاد در ادامه به کمبود معلم و لزوم افزایش سهمیه کاشان اشاره کرد و همچنین خواستار افزایش اختیارهای اداره آموزش و پرورش این شهرستان شد.
وی افزود: نوسازی و تجهیز مدارس نیز با توجه به گستردگی منطقه، حجم کار، دیوانسالاری و مسافت زیاد تا مرکز استان باید در کاشان مستقل شود تا از بار دولت کاسته و به کار خیرین سرعت دهد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه نیز با تسلیت به خانواده های داغدار سه دانش آموز زاهدانی عنوان کرد: رسیدگی به موضوع وسایل گرمایشی چندین هزار کلاس درس از توان دولت خارج است و باید با حضور خیرین این کاستی در کشور جبران شود.
فرماندار ویژه کاشان نیز در این جلسه گفت: ارتقای جایگاه دانش، فرهنگ و هنر به کاشانی ها بازمی گردد و مردم این خطه میراث دارانی هستند که در دوره های سلجوقی، ایلخانی و تیموری خیرین آن با ساخت مدرسه هایی مانند عزیزیه و تاج الدین منجر به پرورش دانشمندانی در نجوم، طب، ریاضیات و علوم دینی مانند غیاث الدین جمشید شدند.
علی اکبر مرتضایی افزود: این فرهنگ تا امروز، آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی، ادامه داشته که نشان از اهمیت کسب علم در کاشان است و امید می رود در راستای افزایش کیفی و تجهیز مدرسه های منطقه مورد توجه قرار گیرد تا در آینده نیز شخصیت های بزرگی به جامعه تقدیم کنیم.
وی با اشاره به میانگین مشارکت 75 درصدی خیرین در ساخت مدرسه و میانگین 50 درصدی آن در کشور، یکی از راه های همگانی کردن امور خیر را تقدیر از خیرین و اطلاع رسانی اقدام ها به جامعه عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، جمعی از خیرین مدرسه ساز و سه نفر از دانش آموزان برگزیده شهرستان کاشان در ادامه این آیین با اهدای لوحی تقدیر شدند.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.