به گزارش ایرنا ، مجید جوادیان زاده، یکشنبه شب در نشست مشترک هنرمندان هنرهای نمایشی شهرستان میبد به برند و پیشینه فاخر تمدن، فرهنگ و هنر ایرانی که با نام شاعران و هنرمندانی چون حافظ ، سعدی ، رشید الدین میبدی ، وحشی بافقی و... شناخته می شود اشاره کرد.
وی افزود : برند تمام تمدن ها و جوامع بزرگ را به نام هنرمندان آنها می شناسند و باید گفت موقعی ما دچار انحطاط فرهنگی شدیم که فرهنگ ما نتوانست امثال افرادی چون حافظ ، سعدی و رشید الدین میبدی را خلق کند .
وی تصریح نمود : ما برای اینکه بتوانیم به ارزشمندی هنرمندان خود پی ببریم باید آنها را به خوبی درک کنیم ، چون اگر بنگریم می بینیم که رشید الدین میبدی در قرن ششم با تفسیری که بر قرآن نوشت باعث شد نسل جدیدی چون حافظ و سعدی در تمدن اسلامی به وجود آید که در اشعار خود بر تفسیر او تکیه داشتند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه از حاجی فیروز و میر نوروزی به عنوان شخصیت های مهم و بزرگ و مایه های تئاتری و هنری در تاریخ فرهنگ و هنر ایران یاد کرد.
وی همچنین اهمیت فضاهای گفتگویی در تئاتر را یادآور شد و افزود : علی رغم اینکه مسئولیت های فرهنگی به اداره ارشاد برمی گردد ، متاسفانه درصد بودجه های فرهنگی بسیار پایین است که باید به آن توجه شود.
جوادیان زاده با نوید به برگزاری جشنواره تئاتر سال آینده در میبد ، به باز کردن افق های جدید در حوزه تئاتر، ایجاد دفتر تبادلات فرهنگی ، اهمیت آموزش تئاتر ، لزوم بازگشت هزینه های فرهنگی و فرسودگی حاصل از انجام کارهای نمایشی در این نشست اشاره کرد.
فرماندار میبد نیز اجرای کارهای فاخر را به نوعی یک کارگاه آموزشی برای علاقه مندان تئاتر عنوان کرد.
حسین فلاح افزود: لازم است با توجه به انگیزه هایی که در ارتباط با کار تئاتر در شهرستان میبد وجود دارد از نگاه و حرکت خوبی که در زمینه نمایش در شهرستان شکل گرفته به خوبی استفاده کرد.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست اظهار کرد : با گزارشی که در زمینه راه اندازی سالن نمایش ارائه شد ، لازم است اقداماتی برای ایجاد زیر ساخت های تئاتر با حفظ آنچه هست و به روز کردن آنها انجام شود.
کمال دهقانی فیروز آبادی افزود : برگزاری جشنواره استانی تئاتر در شهرستان فرصت خوبی است که نسبت به زیر ساخت های تئاتر در میبد توجه شود.
وی در ادامه با قدردانی از وضعیت موجود و کارهایی که انجام شده گفت : تخصیص بودجه های فرهنگی با انجام کارهای موازی توسط چند نهاد همراه است که در این زمینه باید اداره تئاتر برای متمرکز نمودن فعالیت به صورت انجام یک کار فاخر متولی شود.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی همچنین به گرفتن اعتبارات دولتی در زمینه فرهنگی قول مساعد داد و افزود : جذب مردم حضور آنها برای دیدن نئاتر و کارهایی که ارائه می شود را باید ارزشمند شمرد ، زیرا این حضور درآمدی است که برای هنرمندان ایجاد می شود.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.