به گزارش ایرنا، سردار علی فدوی جمعه شب در ویژه برنامه کنگره سرداران و یک هزار و 400 شهید شهرستان فلاورجان در شهر قهدریجان افزود : این مراسم گرامیداشت شهدایی است که با دل، زبان و عمل شان پیرو و گوش به فرمان دستور رسول الله (ص) بوده اند و در بحبوبه های جنگ تحمیلی روز به روز محک می خوردند و امروز نیز محک می خورند.
وی با اشاره به نقش شهدای مدافع حرم، اظهارداشت : شهدایی که در این ایام در منطقه فلاورجان داده است سرآمد همه کشور است مردمی که در اینجا هستند و عزیزان افغانستانی که ساکن این منطقه هستند رشادت کردند و به خوبی محک خوردند.
معاون هماهنگ کننده سپاه با اشاره به جایگاه شهید و شهادت از منظر آیات و روایات، تصریح کرد : برپایی این مراسم فرصتی است تا از شهدا بهره ببریم، زیرا بر اساس نص صریح قرآن شهدا زنده هستند و برای اینکه اثربخشی و کرامات خودشان را نشان بدهند ما را در این مجالس جمع می کنند.
وی بیان کرد : دشمنان اسلام برای مقابله با انقلاب اسلامی دی ماه سال گذشته و مرداد ماه امسال متحد شدند و تمام امکانات خود را به کار گرفتند تا تعدادی از مردم را که در فشار زیاد قرار دارند به میدان بیاورند ولی بیشترین نفراتی که در یک شهر جمع کردند بر اساس آمار دقیق زیر 2 هزار نفر بود.
سردار فدوی ادامه داد : دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکا همه تلاش خود را کردند و دو مجموعه خبیث منافقین و سلطنت طلب ها را برای ضربه زدن به کشور متحد کردند و به آنها وعده و عیدهای بسیار دادند ولی یک شهید همانند شهید حججی به اذن خدا توطئه های دشمن را نقش برآب می کند.
به گفته وی دشمنان ما به صورت علنی مطرح می کنند که آنان به دنبال این هستند که توانی به دست آورند که مانع نفوذ انقلاب اسلامی در جهان کند و کاری کنند که انقلاب اسلامی به آنان ضربه ای نزند.
معاون هماهنگ کننده سپاه گفت : مرحله دفاع را در جنگ به بهترین شکل پشت سر گذاشتیم و پس از جنگ در مقابل آمریکا و هم پیمانانشان به مرحله بازدارندگی رسیدیم و آنان مطمئن شدند که اقدام نظامی ضرر بشتری برای خود آنان دارد و حداقل ده سال است که از مرحله بازدارندگی عبور کرده ایم دشمنی استکبار هیچگاه کاسته نشده است و اگر می توانستند که اقدامی انجام دهند تا کنون انجام داده بودند.
وی افزود : ما امروز به ای مرحله رسیده ایم که خدای متعال کاری کرده است که در پرتو محک خوردن خوب ملت، در ذهن دشمن جا افتاده است که انقلاب اسلامی اثرگذار است و آنان باید به دنبال کسب توان بازدارندگی باشند.
سردار فدوی اضافه کرد : اگر چه از نظر مادی، اقتصادی و ابزارهای نظامی از آنها جلوتر نیستیم ولی تلاش می کنند که در مقابل ما باید به توان بازدارندگی برسند.
وی تاکید کرد : این وعده الهی است که هر فرد و یا ملتی خود را به قدرت لایزال الهی متصل کند، در برابر دشمنی های دشمنان نصرت و پیروزی خواهد داشت.
معاون هماهنگ کننده سپاه تاکید کرد: اگر روزی در خانه خودمان و در شهرهای مرزی با دشمن می جنگیدیم ولی امروز دشمنان در هزاران کیلومتر فراتر از مرزها انقلاب مانع آنها شده ایم و از خود دفاع می کنیم و این مایه عزت است و این عزت ادامه پیدا خواهد کرد زیرا در وعده خدا تخلفی نیست.
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی در درون حتی آنچه دشمن می بیند و به آن اذعان می کند را نمی بینند و شاید علت آن این باشد که در دریای اخلاص و پای کار بودن مردم غرق هستند.
سردار فدوی گفت : راه حل برون رفت از مشکلات را باید در قرآن و عترت جستجو کرد ولی برخی امروز فرمول هایی را اجرا می کنند که ربطی به دین ندارد.
وی غدیر خم و معرفی ولایت از جانب پیامبر اسلام (ص) یکی از نقطه عطف های بزرگ تاریخ اسلام برشمرد و افزود : ولایت فقیه استمرار ولایت معصوم (ع) است و این مساله عامل موفقیت است زیرا تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب گواه آن است که هر کجا از جامعه از امام خود پیر‌وی کند به فلاح و پیروزی دست پیدا خواهد کرد.
کنگره ملی 15 سردار و 213 شهید شهر قهدریجان با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان شهری و استانی اصفهان در مجموعه ورزشی سرداران شهید قهدریجان برگزار شد.
در این مراسم از تعدادی از خانواده های شهید تجلیل و جان و زمانی به اجرای سرودهای انقلابی پرداخت.
این همایش در ادامه سلسله برنامه های کنگره ملی ١٤٠٠ شهید خط شکن شهرستان های فلاورجان برگزار می شود.
برنامه های کنگره شهدای فلاورجان از روز یکم آذر ماه آغاز شده و تا هشتم این ماه در شهرهای تابعه شهرستان فلاورجان ادامه دارد.//6026/7134
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.