به گزارش ایرنا، در این میزگرد، قاسم علی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان، مسعود صرامی سرمایه گذار و موسس واحدهای تولیدی و مجید صامتی و محمدرضا حیدری استادان اقتصاد دانشگاه اصفهان به تبادل نظر پرداختند.
سازمان های مدیریت و برنامه ریزی و صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم در این میزگرد دعوت شدند که حضور نیافتند.
این کارشناسان، فقدان راهبرد معین در ستادهای تصمیم گیری، بالا بودن خطرپذیری، رقابت نابرابر بین دولت و بخش خصوصی، موانع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، نظام بانکی و بهره بالا، بیمه و تامین اجتماعی، تصمیم گیری فردی و فقدان روابط بین المللی تجاری را از جمله موانع سرمایه گذاری در کشور برشمردند.
آنها سخت گیری ها و کاغذ بازی اداری به ویژه در بحث مالیات، فقدان زیرساخت های لازم و بی ثباتی در تصمیم گیری ها از جمله در شهرداری ها را از موانع سرمایه گذاری در استان اصفهان برشمردند.
این کارشناسان مهمترین راهکارها برای رفع موانع موجود را تشکیل کمیته صیانت از سرمایه گذاری، تسهیل فضای کسب و کار، حمایت بیشتر از سرمایه گذاران، تغییر دیدگاه ها و روش ها و تصمیم گیری جمعی به جای فردی عنوان کردند.
تقویت و توسعه فرصت های سرمایه گذاری در کشور یکی از ضرورت های اقتصادی و از مولفه های تاثیرگذار برای رسیدن به توسعه پایدار است.
سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی خواهان سرمایه گذاری در طرح ها و شرایطی هستند که محیط کسب و کار در آنها تسهیل شده باشد و کمترین موانع وجود داشته باشد لذا شناسایی و رفع این موانع از اهمیت خاصی برای تقویت سرمایه گذاری در بخش های مختلف ضروری است.
استان اصفهان دارای 9 هزار و 200 واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال بیش از 260 هزار تَن است.
گزارش تکمیلی این میزگرد روزهای آینده در خروجی ایرنا قرار می گیرد.
3011/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.