زهرا نعمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات شطرنج دختران کشور 16 لغایت 22 مهر در استان قزوین برگزار شدکه تنها نماینده استان خانم'مهسا علوی' در رده سنی زیر 10 سال به مقام قهرمانی رسید.
وی اظهار داشت: این موضوع بیانگر وجود استعدادهای بالقوه بازی شطرنج در بین دختران این استان است که متاسفانه چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.
نعمتی افزود: این دختر شطرنج باز زنجانی خود را برای مسابقات آسیایی آماده می کند و به دلیل کم سن سال بودن یک همراه باید داشته باشند که تامین هزینه ها بر خود فرد است.
وی بیان کرد: این دختر با استعداد زنجانی سال 95 نیز و در مسابقات کشوری گروه سنی هشت سال نیز به عنوان قهرمانی دست یافته بود که پس از تلاش این روند امسال نیز تکرار شد.
نایب رئیس هیات شطرنج استان زنجان ادامه داد: بسیاری از عموم و حتی علاقمندان تصور می کنند شطرنج به آموزش نیاز ندارد ، در حالی که ارائه آموزش ها به ارتقای کسب مهارت های لازم منتهی می شود.
وی ابراز کرد: شطرنج در بین عموم مردم و حتی در بین جوانان این استان بسیار ناشناخته بوده، در حالی که شمار علاقمندان آن در استان های دیگر بیشتر است.
نعمتی خاطر نشان کرد: هم اکنون 9 مربی و داور و 15 نفر از بانوان علاقمند در این رشته ورزشی در شهر زنجان فعالیت می کنند که آمار بسیار ناچیزی را شامل می شود که امیدواریم این روند افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بانوان استان در 47 رشته ورزشی فعالیت می کنند و با سازو کارهای فراهم شده نیز 2 رشته وزنه برداری و کشتی برای حضور فعالانه این قشر راه اندازی شده است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.