زهرا نعمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه شطرنج بانوان استان در مقایسه با استان های دیگر مطلوب نیست و این موضوع به دلایل مختلفی باز می گردد.
وی اظهار داشت: نبود آموزش های کافی و از طرفی فضای نامناسب کلاس ها موجب شده شطرنج بانوان استان آنگونه که باید و شاید پیشرفت مناسبی نداشته باشد.
نعمتی تاکید کرد: یکی از معضلات اساسی شطرنج بانوان آموزش های ناکافی در مقایسه با مردان بوده، هر چند کارهایی اثر بخشی برای تحقق این مهم انجام گرفته اما نتیجه بخش نبوده است.
وی بیان کرد: هیات شطرنج بانوان استان برای گسترش این بازی فکری، استعداد یابی در گروههای سنی زیر 10 سال دختران را مرود توجه قرار داده که سرمایه گذاری ارزشمندی رابرای سال های آینده رقم می زند.
نایب رئیس هیات شطرنج استان زنجان ادامه داد: هم اکنون 9 مربی و داور و 15 نفر از بانوان علاقمند در این رشته فعالیت می کنند که آمار بسیار ناچیزی را شامل می شود که امیدواریم این روند افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بانوان استان در 47 رشته ورزشی فعالیت می کنند و با سازو کارهای فراهم شده نیز 2 رشته وزنه برداری و کشتی برای حضور فعالانه این قشر راه اندازی شده است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.