به گزارش ایرنا، فضل الله باقرزاده روز چهارشنبه در مجمع انتخابات ریاست هیات شمشیربازی استان قزوین افزود: این ورزش از رشته های باقدمت است به گونه ای که نخستین دوره شرکت ایران در المپیک سال 1900 در پاریس مربوط به این رشته بوده است.
باقرزاده همچنین گفت: قدمت شمیشربازی ایران به یک قرن کامل می رسد و تاکنون جایگاه خوبی در بازی های آسیایی داشته ایم.
رییس فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: جایگاه این رشته در آسیا بسیار بالاست و بسیاری از کشورها علاقه بسیار زیادی به حضور و فعالیت در آن دارند.
وی با بیان اینکه نگاه ها باید به شمشیربازی تغییر پیدا کند،افزود: متاسفانه نگاه ها در داخل به این رشته همواره تحقیر آمیز بوده و این در حالی است که دنیا بر روی این رشته حساب می کند و این ورزش در بازی های آسیایی 48 مدال دارد.
رییس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به جایگاه ایران در این رشته در دنیا،اضافه کرد: در حال حاضر 2 شمشیرباز برتر در جهان داریم و کشوری مانند فرانسه از نظر رتبه در جایگاه پایین تر از ما قرار دارد.
باقر زاده در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: از بابت راه اندازی این رشته در قزوین خوشحالیم.
رییس فدراسیون شمشیربازی با بیان اینکه استان ها از استعدادهای خوبی در این رشته برخوردار هستند،گفت: این رشته در قزوین جای توسعه و کسب مدال دارد آنچنان که دیروز زنجان عنوان قهرمانی مسابقات کشوری را به دست آورد.
باقرزاده با بیان اینکه قزوین می تواند در این رشته به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یابد، افزود: اگر در قزوین به این رشته سالن اختصاص یابد، فدراسیون برای تجهیز آن اقدام می کند.

**شمشیربازی، رشته ای نوپا در قزوین
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این مجمع گفت: شمشیربازی در استان قزوین رشته نوپایی است و در کنار هیات های دانش آموزی، دانشجویی و گلف به تازگی راه اندازی شده است.
عباس علائی مقدم افزود: شمشیربازی رشته ای علمی و آکادمی به شمار می رود و سطح آن امروز به جایی رسیده است که به بسیاری از رشته های با قدمت در مدال آوری تنه می زند.
علائی مقدم افزود: این رشته زودبازده است و با برنامه ریزی حتما به موفقیت خواهد رسید.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین ادامه داد:اولین نیاز این رشته در قزوین تجهیزات سخت افزاری ، سالن ، داوران و مربیان است و باید برای رفع آنها اقدام کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی مناسب هیات شمشمیربازی، قزوین در این رشته صاحب قهرمانان مطرحی در کشور شود.
در پایان این نشست، ابوالفضل مرادی به عنوان نخستین رییس هیات شمشمیربازی استان قزوین انتخاب شد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.