اقبال صالحی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: برای افزایش کیفیت فعالیت های گروه های تعزیه به آموزش های اصولی در بخش های مختلف از جمله گفت وگوها، ترکیب لباس شخصیت ها و استعداد یابی نیاز است.
وی افزود: شورای تعزیه در این شهرستان تشکیل شده اما تاکنون برنامه های آموزشی به منظور کیفیت بخشی گروه های تعزیه پیش بینی نشده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه کیفیت فعالیت بر کمیت گروه های تعزیه اهمیت دارد، گفت : گروه های تعزیه نقش موثری در انتقال مفاهیم واقعه های مذهبی از جمله قیام امام حسین(ع) دارد و به همین منظور باید به کیفیت اجراها توجه شود.
وی از فعالیت 19 گروه تعزیه و پنچ گروه موزیک محرم در تیران و کرون خبرداد و گفت: یک گروه منتخب از میان بازیگران برتر گروه های تعزیه شهرستان برای شرکت در جشنواره ها و مسابقات تشکیل شده و این گروه در برنامه های شاخص اجرا دارد.
صالحی ادامه داد: 400 نفر در گروه های موزیک محرم و گروه های تعزیه این شهرستان فعالیت می کنند و با آموزش و استعداد یابی زمینه جذب افراد نوجوان و جوان به این فعالیت هنری و مذهبی فراهم می شود.
وی با اشاره به فعالیت غیرمجاز برخی از گروه های تعزیه نیز گفت : آمار دقیقی از گروه های فاقد مجوز وجود ندارد اما با تشکیل شورای تعزیه و ارائه آموزش و فعالیت های حمایتی، این گروه ها نیز به اخذ مجوز تشویق می شوند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون به نقش برگزاری مسابقات و جشنواره های نمایش های آیینی در تقویت عملکرد این حوزه اشاره کرد و گفت: شرکت گروه های تعزیه در مسابقات و سوگواره نمایش های آیین به شناخت مشکلات و تقویت فعالیت های گروه ها می انجامد.
شهرستان تیران و کرون دارای 19 گروه تعزیه و پنج گروه موزیک محرم است که مجوز فعالیت خود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته اند.
400 گروه تعزیه در استان اصفهان ثبت شده است.
شهرستان تیران و کرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد
7131/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.