سید حسین خادم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بر اساس مصوبات آخرین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان ، مقرر شد تردد تریلرهای حامل گاز سی ان جی (CNG) در این محور فقط در روز انجام و برای نصب سامانه 'سپهتن' (پایش هوشمند تردد ناوگان) بر روی این خودروها اقدام شود.
وی به ابلاغ زودهنگام این مصوبه به نهادهای مربوطه اشاره کرد و اظهارداشت : حمل موادی مانند گاز در این محور دو بانده با توجه به محدودیت های آن، خطرناک و لازم است کار بارگیری و انتقال این مواد در طول روز انجام شود.
محور نایین - خور در 200 کیلومتری شرق اصفهان است.
خادم زاده با اشاره به برخی حوادث مانند تصادف اخیر در آزاد راه کاشان – نطنز بین یک دستگاه اتوبوس و کامیون کشنده حامل گازوئیل، تصریح کرد: این تصمیم در راستای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی گرفته شد هر چند برای محورهایی مانند آزاد راه اصفهان - قم - تهران لازم است که به صورت کشوری، تصمیم گیری و اقدام شود.
وی با تاکید بر این که پیشگیری از این حوادث نیازمند تامین زیرساخت های مورد نیاز و تصمیم گیری و هماهنگی نهادهایی مانند راهداری، پلیس راه و شرکت پخش فراورده های نفتی است، افزود : برنامه های بلند مدت و کوتاه مدتی در این زمینه در حال تدوین است که امیدواریم هرچه زودتر ابلاغ و اجرایی شود.
خادم زاده یکی از برنامه های بلند مدت در این زمینه را استفاده از حمل و نقل ریلی برای انتقال مواد خطرناک ذکر و خاطر نشان کرد: این مواد شامل گاز، بنزین، نفت، گازوییل و مواد شیمیایی است.
دوشنبه هفته گذشته 26 شهریور یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از تهران عازم کرمان بود، حدود ساعت 23 و 30 دقیقه در آزاد راه کاشان - نطنز پس از برخورد با یک تانکر حامل سوخت گازوئیل واژگون شد و در باند مخالف آتش گرفت، بر اساس آخرین آمار اعلام شده 19 نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و 27 تن نیز مصدوم شدند، انحراف به چپ تانکر و تخلف انسانی عامل وقوع این تصادف گزارش شده است.
سال های گذشته نیز در چند مورد برخورد و تصادف اتوبوس و خودروهای سواری با تانکرهای حامل سوخت و مواد شیمیایی در جاده ها و آزادراه ها، تعدادی از هموطنان کشته و زخمی شدند.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.