به گزارش ایرنا، بنا به گفته مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، کاهش میزان بارگیری نفتکش ها به علت برخی از مطالبات صنفی تعدادی از جایگاه های عرضه سوخت را در سطح کشور با مشکل کمبود بنزین مواجه کرده است که این موضوع، موقتی بوده و بزودی روند سوخت رسانی به حالت عادی خود باز خواهد گشت.
اما ظاهرا برخی شایعه پراکن در شبکه های اجتماعی به این موضوع دامن زده و با شایعاتی همچون نبود سوخت در کشور و افزایش قیمت سوخت، افکار عمومی را نسبت به این موضوع مشوش کرده اند و این در حالی است که مسئولان امر پیگیر رفع مشکلات نفتکش ها بوده و بزودی چرخه عرضه سوخت در کشور عادی می شود.
در چنین شرایطی برخی رانندگان در شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد از ترس اینکه فردا بنزین نداشته باشند، به جایگاه های عرضه بنزین مراجعه کرده تا باک خودروی خود را سر ریز کنند و در نتیجه ایجاد صف های طولانی در مقابل پمپ بنزین ها و انتشار عکس های این صف ها در شبکه های اجتماعی باعث به وجود آمدن جَو بی بنزینی و استرس در بین مردم شده در حالی که همه می دانیم ایران تولید کننده بنزین بوده و مشکل حمل و نقل سوخت هم قابل حل بوده و موقتی است.
البته این موضوع در شهرستان جیرفت به واسطه ارتباط نزدیک مسئولان با مردم باعث آرام شدن فضای حاکم بر عرضه بنزین شده است.
**مردم به شایعات توجه نکنند
فرماندار جیرفت در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در شرایط کنونی، بهترین راه کمک به دولت و نظام، توجه نکردن مردم به شایعات است.
احمدامینی روش افزود: هیچ مشکل سوختی در شهرستان جیرفت نیست و مردم به شایعات توجه نکنند چرا که بهترین راه کمک به نظام و دولت در این شرایط توجه نکردن به شایعات و دروغ های رسانه های بیگانه است.
وی ادامه داد: حتی اگر مشکل توقف نفتکش ها واقعیت داشته باشد ما در جیرفت و عنبرآباد به اندازه 72 ساعت بنزین و سوخت لازم را ذخیره داریم لذا هیچ مشکلی در این زمینه نیست، پس انتظار داریم مردم از صف های بنزین به خانه هایشان برگردند.
فرماندار جیرفت گفت: دولت همه تدابیر لازم را اندیشیده و هیچ بحران و مشکلی در بخش عرضه سوخت اتفاق نخواهد افتاد چرا که بنزین، گاز و نفت سفید تولید داخل است و هیچ زمان در تامین این مواد به مشکل برنخواهیم خورد.
**مراکز عرضه سوخت در جیرفت و عنبرآباد فعال هستند
رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد گفت: تمامی مراکز عرضه سوخت در این شهرستان ها فعال هستند از این رو مردم نگران کمبود بنزین نباشند.
احمد سالاری افزود: هیچگونه کمبود سوختی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد وجود ندارد و از مردم می خواهیم به جایگاه های سوخت هجوم نیاورند تا خودروهایی که واقعا بنزین ندارند بتوانند سوخت گیری کنند.
وی تصریح کرد: حجم زیاد مراجعان به پمپ بنزین ها در حالت طبیعی سبب ایجاد استرس می شود از این رو انتظار می رود که مردم نگران کمبود سوخت نباشند.
وی با بیان اینکه سهمیه جایگاه های عرضه سوخت به صورت روزانه تامین می شوند، اظهار داشت: بنزین سرمایه ملی است و می طلبد که مردم در مصرف این سرمایه ملی با احتیاط عمل کنند.
**صف های طولانی باعث اختلال در عرضه بنزین شده است
یک شهروند جیرفتی هم از صف های شلوغ پمپ های بنزین ابراز گلایه کرد و گفت: این شلوغی سبب می شود تا مردمی که واقعا بنزین ندارند با مشکل مواجه شوند چرا که عده ای فقط برای پُر کردن تمام ظرفیت باک ماشین خود به مراکز عرضه سوخت مراجعه می کنند.
سیدعلی حسینی افزود: با وضعیتی که امروز پیش آمده است انتظار می رود فقط متقاضیان واقعی به مراکز عرضه مراجعه کنند تا از حجم صف های طولانی کاسته شود.
**صف های طولانی سبب دیر رسیدن دانش آموزان به کلاس های درس می شود
دیگر شهروند جیرفتی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود صف های طولانی پمپ های بنزین والدینی که می خواهند فرزند خود را به مدارس برسانند با تاخیر مواجه می شوند.
میثم کمالی اظهار داشت: بیاییم به مشکلات به صورت واقع بینانه نگاه کنیم چرا که یک مساله کوچکی نباید اینگونه باعث شلوغی و اختلال در امور روزانه مردم شود.
هم اینک فضای روانی حاکم بر عرضه بنزین در این مناطق در حال آرام شدن است و مردم با فعالیت پمپ بنزین ها از وجود ذخیره مورد نیاز شهرستان خود مطلع شده اند پس می طلبد تا زمانی که چراغ قرمز آمپر بنزین خودرو روشن نشده است به جایگاه های عرضه سوخت مراجعه نکنیم تا چرخه سوخت رسانی به حالت اولیه خود باز گردد.
گزارش :هادی شفیعی
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.