به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پى دریافت تعداد متعددى گزارش از سوى شهروندان محترم مبنى بر کلاهبرداری از طریق واریز وجه به حساب برخى آموزشگاه‌هاى ناشناس و نامعتبر در فضاى مجازى، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: با بررسى‌هاى صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، افرادى سودجو با درج آگهى‌های جعلى با عناوینى همچون آموزش از راه دور و برگزارى دوره‌هاى آموزش مجازى برخى دروس وحرفه‌هاى مهم، اقدام به فریب شهروندان می کنند و آنان را مجاب به واریز وجه تحت عنوان پیش پرداخت ثبت نام کرده و سپس آگهى‌هاى خود را حذف و دیگر پاسخگوی شهروندان نمى‌‌باشند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: سودجویان و کلاهبرداران فضاى مجازی آگاه باشند، پلیس فتا با رصد شبانه روزى به جهت برقرارى امنیت به صورت پیش دستانه اقدام به شناسایى مجرمان کرده و مطابق قانون جرایم رایانه‌اى، آنان را به دست قانون خواهد سپرد.

وی افزود: کاربران فضاى مجازی باید قبل از اطمینان و واریز هرگونه وجهى به حساب افراد یا شرکت‌هاى ناشناس، از اصالت سایت یا آگهى مورد نظر و مجوزهاى آن اطمینان یابند و حتى المقدور با برقرارى ارتباط و مراجعه به مکان مورد نظر از موقعیت جغرافیایى محل ارائه خدمات نیز مطلع شوند تا بدین‌وسیله در دام کلاهبرداران فضاى سایبرى گرفتار نشوند.

سرهنگ مرتضوی از شهروندان در خواست کرد، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

کلاهبرداری در فضای مجازی

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1011209
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.