به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان روز چهارشنبه در این آئین گفت: این سامانه که فعالیت خانه کسب و کار را انجام می دهد، 800 نوع کسب و کار جدید معرفی کرده و همه مشاوره های کسب و کار و استعدادیابی شغلی به طور کامل در آن انجام می شود.
حسن رمضانی افزود: خانه کسب و کار کاشان سال گذشته در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان نخستین مرکز مشاوره کسب و کار شهرستان های شمالی استان اصفهان راه اندازی شد.
وی در ادامه به جمعیت جویای کار رو به افزایش شهرستان کاشان به ویژه بانوان و دانش آموختگان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: بانوان نزدیک به 25 درصد از جمعیت جویای کار در سال 95 بودند که این رقم سال گذشته با 10 درصد افزایش به 35 درصد رسید.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان اضافه کرد: جمعیت متقاضیان دانش آموخته نیز از 33 درصد در سال 1395 به 40 درصد در سال 96 رسید که نشان از رشدی هفت درصدی دارد.
وی عنوان کرد: افراد جویای کار شهرستان کاشان بین گروه سنی 25 تا 34 سال هستند و 33 درصد از آنها را غیر بومیان از استان های ایلام، کرمانشاه و حتی شهرهای شمالی کشور تشکیل می دهند.
رمضانی ادامه داد: 115 هزار نفر جمعیت فعال شهرستان کاشان بر اساس سرشماری سال 95 می باشد و جمعیت شاغل در بخش های مختلف دولتی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی 106 هزار نفر است.
وی جمعیت بیمه شده زیر پوشش تامین اجتماعی را 52 هزار نفر برشمرد و گفت: هشت هزار و 500 نفر از آنها را (16 درصد) بانوان تشکیل می دهند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان در ادامه به صادرات 500 میلیون دلاری بخش تعاون در چهار سال گذشته اشاره کرد و افزود: 287 شرکت تعاونی فعال در این شهرستان وجود دارد که چهار هزار و 600 شغل به طور مستقیم ایجاد کردند.
به گفته وی، یک هزار و 500 واحد صنفی، 900 کارگاه، شرکت تولیدی، خدماتی و کشاورزی با اشتغال بالای 10 نفر در کاشان فعالیت می کنند و آخرین آمار از نرخ بیکاری در این شهرستان 7.8 درصد است که البته این رقم با توجه به شرایط اقتصادی دچار تغییراتی می شود.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.