به گزارش ایرنا، حسن رمضانی روز جمعه به خبرنگاران گفت: مبلغ پنج میلیارد ریال تسهیلات در این مرحله برای کاشان ابلاغ شده که باید تا پایان شهریورماه با کمک بانک ها و دستگاه های ذیربط در بیش از ٣٠٠ رشته شغلی جذب شود.
وی افزود: شخصیت های حقیقی بیکار و فاقد ارتباط بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی (به عنوان بیمه شده اصلی) که در واحد مسکونی خود امکان فعالیت اقتصادی در چارچوب مورد تائید وزارت کار را دارند، می توانند از این تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شوند.
وی افزود: متقاضیان گروه نخست تسهیلات مشاغل خانگی به صورت مستقل باید دارای گواهینامه مهارتی در زمینه شغل مورد نظر باشند تا به واسطه آن از مجوز دریافت تسهیلاتی حداکثر تا سقف 100 میلیون ریال استفاده کنند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان بیان کرد: گروه دوم متقاضیان دریافت تسهیلات اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که به صورت پشتیبان قصد فعالیت دارند و نیروی کار خود را در واحد مسکونی خود عامل کار، حمایت و پشتیبانی می کنند.
او اضافه کرد: بانک عامل پرداخت این دسته تسهیلات بانک مسکن است؛ متقاضیان نیز می توانند با مراجعه به سایت وزارت کار در جریان فرایندهای دریافت مجوز، تسهیلات و نوع مشاغل قرار بگیرند و با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی نام نویسی کنند.
رمضانی همچنین گفت: جهاد کشاورزی کاشان دستگاه ذیربط برای مشاغل روستایی- کشاورزی مانند پرورش دام و طیور، ماهیان زینتی و پرورش قارچ جهاد کشاورزی است و صنعت، معدن و تجارت نیز فعالیت هایی مانند خیاطی، قالی بافی و تعمیر گوشی های همراه را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: منطقه کاشان بزرگ از دیرباز پیشینه مناسبی در زمینه فعالیت در بخش مشاغل خانگی به صورت مستقل (خود اشتغالی) و پشتیبان برخوردار بوده که از جمله می توان به تجربه قالی بافی اشاره کرد.
به گفته فرماندار، نرخ بیکاری در شهرستان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفری کاشان هم اکنون 7.8 درصد (پنج درصد کمتر از میانگین کشور) است.
شهرستان کاشان در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.