به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی استان اصفهان، رییس پلیس راهور و مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان از عزاداران حسینی خواستند که تمامی موارد و توصیه های ایمنی را در این ایام به دقت رعایت کنند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: محرم و صفر، فرصتی ارزشمند برای تقویت باورها و اعتقادات مردم و پاسداشت ارزش‌هاست و امروز دشمن هم بر این حوزه متمرکز شده است.
سردار مهدی معصوم بیگی افزود: در این راستا تکلیف مبلغان دینی و مداحان اهل بیت (ع) بسیار سنگین است زیرا در شرایطی که دشمن از طریق فضای مجازی ذهن جوانان را مورد هجوم قرار داده و همگان موظف هستند از دست زدن به هر کاری که باعث دور شدن جوانان از خیمه‌های عزاداری می‌شود خود داری کنند.
سردار معصوم بیگی مردمی کردن امنیت را رویکرد پلیس برشمرد و گفت: چون مراسم عزاداری برای سید و سالار شهیدان بصورت مردمی برگزار می‌ شود، معتقدیم که نظم و امنیت این مراسم نیز باید به خود مردم سپرده شود.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: ساز و کار این موضوع در نیروی انتظامی به نام همیاران محرم فراهم شده و هیأت‌های مذهبی افرادی را به ما معرفی می‌کنند که پس از ارائه آموزش ‌های لازم تحت حمایت و هدایت مأموران پلیس برقراری نظم و انضباط مراسم‌ را انجام خواهند داد.
وی یکی از وظایف همیاران محرم را هماهنگی با پلیس برای راه‌اندازی دسته های عزاداری در خیابان‌ها عنوان کرد و گفت: نتیجه این همکاری و تعامل باعث می شود تا از انسداد خیابان‌ها و ایجاد ترافیک و بروز مشکلات برای مردم جلوگیری به عمل آید.
سردار معصوم‌ بیگی به هیأت‌های عزاداری توصیه کرد، در همه حال رعایت حقوق دیگران و به خصوص همسایگان را در نظر بگیرند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که صدای بلندگوها و طبل‌ها برای افراد بیمار و کهنسال ایجاد مزاحمت نکند.

**هیات های عزاداری در نحوه پخت و پز نذورات و استفاده از ظروف دقت کنند
مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان به هیات های عزاداری توصیه کرد که در نحوه پخت و پز و استفاده از نمک و روغن در نذورات و از ظروف یک بار مصرف با کیفیت برای نذورات خود استفاده کنند.
حسین صفاری افزود: به این منظور 45 اکیپ 2 نفره بازرسی بهداشت محیط در ایام محرم و صفر بر هیات های عزاداری در اصفهان نظارت می کنند.
وی افزود : یکی از نکات مهم در ایام محرم و صفر که هیات های مذهبی باید در نظر بگیرند این است که هیچ گاه بیشتر از 2 ساعت نذورات را نگهداری نکنند و در همان زمان توزیع نذورات را در ظرف قرار داده و بین مردم پخش کنند.
مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان به مردم نیز توصیه کرد که مراقب باشند نذری ها را از هر جایی دریافت نکنند و از محل مشخص بگیرند.
صفاری با بیان اینکه مردم با تماس به 190 می توانند هرگونه مشکل درحوزه بهداشت را به ما گزارش بدهند، گفت: با توجه به بالا بودن قیمت ظروف پلاستیکی در سالجاری، عده ای خواستار استفاده از ظروف دائم و استکان و فنجان شدند.
وی به هیات ها توصیه کرد که شرایط شست و شوی بهداشتی را لحاظ کنند.


**عزاداران حدالمقدور مسیر سواره را مسدود نکنند
رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان از عزاداران حسینی درخواست کرد تا جای ممکن از مسدود کردن مسیر خودروهای سواری اجتناب کرده تا کمترین تنش را به ترافیک شهر در این شب‌های گرانقدر وارد کنند.
ابوالقاسم چلمقانی تاکید کرد: یک خط عبور برای آمد و شد خودروهای امدادی، آتش‌نشانی، آمبولانس و دیگر افرادی که درحال رفت‌ و آمد روزانه هستند، باز بماند.
رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان تاکید کرد: همچنین از توقف وسایل نقلیه خود در آستانه ورودی حسینیه‌ ها و مساجد خودداری کنند تا اگر اتفاقی در مسجد رخ داد شهروندان بتوانند سریع از آن محل خارج شده و یا امداد رسانی شود.
چلمقانی ادامه داد: شهروندان و عزاداران با خدمتگزاران خود که در راهنمایی و رانندگی در مقابل همه مساجد و تکایا حضور دارند همکاری کنند و اگر محدودیتی اعمال می‌شود از آن تبعیت کرده و اصرار بر عبور نداشته باشند.
6994 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.