علیرضا عرب بیگی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: افراد هنگام برپائی هیئت ها و ایجاد گذرهای عزاداری باید با کمک گرفتن از افراد متخصص نسبت به رعایت حریم تاسیسات برق رسانی دقت داشته، از دریافت انشعاب غیر مجاز یا هر گونه مداخله در شبکه خودداری کنند.
وی افزود: نصب هرگونه داربست، پرچم، پلاکارد و علامت های ویژه عزاداری به روی پایه های و زیر تاسیسات برق ممنوع است و فاصله مناسب سیم، اتصالات و لوازم برقی از مواد آتش زا باید رعایت شود.
رئیس اداره برق کاشان بیان کرد: بر این اساس انتظار می رود تا دست اندرکاران هیئت های مذهبی استفاده از کابل ها و سیم های دو تکه و فرسوده را کنار گذاشته، از ترمینال ها و پریزهای برق استاندارد استفاده کنند.
وی اضافه کرد: استفاده از فیوز برق استاندارد در هیئت ها و مسجدها ضروری است و نصب فیوزهای تقویت شده و غیر استاندارد موجب وارد آمدن آسیب به تاسیسات برق می شود.
عرب بیگی با تاکید بر لزوم استفاده از کلید حفاظت از جان در حسینیه ها و مسجدها (به ویژه برای آبسردکن های فلزی) از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه مشکلی با شماره 121 حوادث برق تماس بگیرند.
وی در مورد لزوم توجه به این هشدارها گفت: نزدیک به 20 مورد حادثه منجر به قطعی برق در مکان های عزاداری و وارد آمدن خسارت به لوازم برقی ناشی از بی توجهی به هشدارها در 2 سال گذشته داشتیم که در این میان یک نفر نیز جان خود را از دست داد.
به گزارش ایرنا، نزدیک به 700 هیئت مذهبی در شهرستان کاشان وجود دارد که بیش از 450 هیئت با مجوز و به همین تعداد مداح در آنها فعالیت می کنند.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.