به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی درخطبه های نماز جمعه اصفهان افزود: مشکلات و فشارها یک امتحان الهی است اگر صبر کردید و خدا را فراموش نکردید مطئمن باشید خداوند سبحان پشتیبان ماست.
وی همچنین با اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: هم اینک مردم روزهای سختی را می گذارند، مسئولان و کسانی که در راس کارند تدبیرکنند و از دیگران هم کمک بخواهند و مسئولان با شهامت بگوید دلیل این همه نوسان قیمت ها در بازار ارز و کالا در چیست.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه هنوز تحریم ها شروع نشده و این اتفاق ها در حال رخ دادن است افزود : همه باید هوشیار باشند و همان طور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند هر گونه مذاکره با آمریکا منتفی است و امکان مذاکره با اروپایی ها هم نیست و باید با نگاه شک آلود به وعده های آنها نگاه کرد زیرا برجام هدف نیست و تنها یک وسیله است.
حجت الاسلام میردامادی گفت: اشاره رهبر معظم انقلاب این است دشمن جرات حمله به ما را ندارد و می داند که شکست می خورد ؛ همه می دانند اگر آنها حمله کردند چه بلایی بر سرشان می آید ، ملت، ارتش ، سپاه و بسیج ایرانی اثری ازآثار دشمن باقی نخواهند گذاشت.
وی با بیان اینکه عده ای از کشورهای اسلامی دارند نوکری استکبار و کفر را می کنند به تفاوت صلح امام حسن و عدم مذاکره امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: به امام حسین (ع) پیشنهاد بیعت دادند و این موضوع با مسالمت و صلح فرق دارد.
حجت الاسلام میردامادی افزود: امام حسین (ع) به هچ عنوان حاضر نبودند حکومت یک فرد فاسد را بپذیرند و در روز عاشورا یکی از سخنان امام حسین(ع) آگاهی بخشی در این موضوع بود.
امام جمعه موقت اصفهان افزود: در وضعیت کنونی ما هم در چنین شرایطی قرار داریم و زیر انواع فشار شرایط سختی داریم ولی تمام این مشکلات را پشت سر می گذاریم بدون این که تسلیم دشمن و نیرنگ های غرب شویم.
حجت الاسلام میردامادی همچنین احتکار و انبار کردن اجناس مورد نیاز مردم را نکوهش کرد و گفت : انبار و مخفی کردن اجناس از گناهان غیر قابل بخشش است.
وی همچنین با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: راه انداختن دسته های عزاداری خوب است و اسلام شیعه را حفظ کرده است و نباید در این زمینه کم کاری کرد.
امام جمعه موقت اصفهان در عین حال مردم را به دوری از بدعت های دینی و خرافات فراخواند و گفت: عصر ارتباطات است و هر کاری که انجام شود سریع منتشر می شود، یکسری خرافات جز تحقیر شیعه و بهانه دادن دست دشمن ، اسرائیل و غربی ها چیز دیگری نیست.
وی گفت: آنها در تحلیل های خود می گویند کسانی که به خودشان رحم می کنند اگر قدرت دستشان بیاید با ما چه می کنند.
؛ سعی شود در کنار شعائر حسینی اهداف حسین (ع) را رعایت شود.
امام جمعه موقت اصفهان همچنین با اشاره به جشن عاطفه ها افزود: این یک امر انسانی است که با توجه به سختی هایی که وجود دارد مردم به دانش آموزان کم بضاعت کمک کنند.
وی همچنین گرفتن وجه از اولیا هنگام ثبت نام در مدارس دولتی را نادرست دانست و خواهان مراعات وضعیت اقتصادی مردم در این زمینه شد.
8114/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.