به گزارش ایرنا، امامان جمعه اصفهان در خطبه های این هفته نماز جمعه در شهرستان های استان با اشاره به حضور رئیس جمهوری در مجلس برای پاسخگویی به نمایندگان ملت را نمونه بارز مردمسالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران دانستند.

**کاشان**
نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان با اشاره به موضوع پرسش و پاسخ بین قوه مقننه و مجریه به عنوان رویدادی مبارک گفت: برخی تصور کردند که پرسش نمایندگان از رئیس جمهوری منجر به بروز اختلاف خواهد شد، در حالی که مطابق قانون اساسی حق نظارت بر حسن اجرای قوانین بر عهده مجلس می باشد.
وی افزود: جلسه پرسش و پاسخ نشانه نظارت مجلس بود که نمونه آن در اسلام امر به معروف و نهی از منکر است تا مومنین یکدیگر را در صورت پیمودن راه خطا یا مشاهده کاستی ها متذکر شوند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان همچنین این جلسه را نشانه اقتدار نظام اسلامی ایران، رزمایش سیاسی قدرتمند، فرصتی برای بررسی نقاط قوت و کاستی ها و یادآوری به دولت برای مراقبت بیشتر ارزیابی کرد.
او با تبریک عید غدیر خم به عنوان روز ابلاغ الهی به پیامبر گرامی اسلام (ص) مبنی بر نصب حضرت علی بن ابیطالب به مقام امامت و ولایت گفت: غدیر خم روزی است که در آن دین اسلام کامل و بیمه شد.
آیت الله عبدالنبی نمازی نظام سیاسی اسلام را وابسته به مولفه های رهبری، ولایت، نبوت و امامت دانست و افزود: جهاد و شهادت در راه خدا نیز مولفه مهم دیگر این دین مبین می باشد.
وی با تاکید بر لزوم همراهی امت با رهبری بیان کرد: اسلام با ولایت اهل بیت (ع) به کمال رسیده و بدون آن چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند زیرا ولایت عامل دوام اسلام و اتحاد امت است.
آیت الله نمازی در ادامه به بیاناتی از امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: اسلام آمریکایی در برابر اسلام ناب محمدی تکامل یافته در غدیر خم، قرار دارد که نمونه امروزی آن حاکمان مکه و مدینه هستند.
شهرستان کاشان در 190 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد
8123

**اردستان**
امام جمعه اردستان نیز گفت: پاسخگویی رئیس جمهوری در برابر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته ای که گذشت برای برخی وسوسه انگیز، برای بعضی اضطراب آور و برای عده ای نیز خوشحال کننده بود.
حجت الاسلام حسن دهشیری افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، پاسخگو بودن رئیس جمهوری در مجلس نشان اقتدار نظام اسلامی است.
وی همچنین به مهیا نبودن شرایط مذاکره با آمریکا اشاره و بیان کرد: دولت باید مقوله امنیت را از جنبه های گوناگون با مردم محوری در نقاط مختلف کشور توسعه دهد.
امام جمعه اردستان در ادامه با اشاره به سفر استاندار اصفهان به این شهرستان و قدردانی از مصوبه ها و پیگیری های صورت گرفته اضافه کرد: انتظار می رود مسئولان رسیدگی به امور مردم را با سرعت بیشتری انجام داده و فرآیندهای پیچیده اداری را به ویژه برای سرمایه گذاران تسهیل کنند.
او با ابراز تاسف از وجود کارگاه ها و سوله های خالی در شهرستان اردستان گفت: این ظرفیت های بلا استفاده جزء سرمایه های ملی محسوب می شود و مسئولان باید برای بهره گیری از آنها در راستای سود جامعه تمهیدی در نظر بگیرند.
شهرستان اردستان در 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7431/8123

** نایین **
امام جمعه موقت نایین با اشاره به موضوع سئوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پاسخ رئیس جمهوری در مجلس گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری پرسش و پاسخ مجلس و دولت نشانه اقتدار جمهوری اسلامی است
حجت الاسلام و المسلمین اکبر دهقان گفت: بر اساس اصل 88 قانون اساسی نمایندگان می توانند وزیران و رئیس جمهوری را به مجلس فراخوان کرده و از آنها سئوال کنند.
وی با بیان اینکه انجام این کار نشانه پاسخگویی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است افزود : نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته از رئیس جمهوری پنج سئول کرده و از چهار سئوال قانع نشده اند.
امام جمعه موقت نایین افزود: این حضور رئیس قوه مجریه در مجلس که با جواب به سئوالات همراه بود، نمایش اقتدار و ثبات نظام اسلامی است.
دهقان ادامه داد: پاسخگویی رئیس جمهوری به دغدغه های نمایندگان مردم که فارغ از جناح بندی و جنجال آفرینی های کاذب بوده، باید به عنوان فرهنگی در بین مسئولان کشور تبدیل شود.
امام جمعه موقت با اشاره به نشست اخیر هیات دولت با رهبری و با یادآوری سخنان معظم له مبنی بر اینکه مسئولان اقتصادی باید شبانه روز نشناسند، خاطر نشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئول یعنی دردمندی، کسی که بایستی شبانه روز به انجام مسئولیت خطیر خود بپردازد.
شهرستان نایین در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
7136

** تیران و کرون **
امام جمعه موقت تیران گفت: سرمایه و منابع مالی ملی برای برطرف مشکلات بیکاری، ازدواج و رشد تولید در کشور هزینه شود.
حجت الاسلام و المسلمین ' حسین کریمی ' در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: سرمایه های زیادی در درون کشور وجود دارد اما این منابع و سرمایه ها در خدمت رفع مشکلات قرار نگرفته و نظارت بر مصرف صحیح آن ها کمتر انجام می شود.
وی بیان کرد: خروج ارز برای سفرهای تفریحی برخی از افراد و یا ورشکستی و تخلف موسسه های مالی و اعتباری به سرمایه های داخلی و ارزش پول کشورمان صدمه می زند و باید این منابع و سرمایه های به خوبی مدیریت و هزینه شود.
امام جمعه موقت تیران با اشاره به اینکه کشور نیازمند انتصاب مدیران جهادی و انقلابی در بخش های مختلف است، تصریح کرد: تفکر غربی و بی توجهی به ظرفیت های داخلی مشکلات کشور را دو چندان می کند و بحران های اقتصادی ایجاد می کند.
حجت الاسلام کریمی همکاری مردم با دولت برای مدیریت وضعیت سخت اقتصادی را خواستار شد و گفت: دولت به تنهایی قادر به خروج از مشکلات نیست و باید مردم با توجه همه جانبه به نیازهای کشور و از رفتارهایی که آشفتگی اقتصادی را دو چندان می کند، بپرهیزند.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
7131

** سمیرم **
خطیب جمعه سمیرم جلسه سئوال نمایندگان ملت از رئیس جمهور را نمایش اقتدار و عزت نظام اسلامی دانست و افزود: این مهم نشان از تجلی مردمسالاری دینی در کشور اسلامی ایران دارد.
حجت الاسلام سیف الله دهقانی موضوع مذاکره با اروپا و امید نداشتن به طرف های غربی را یادآور شد و افزود: تنها باید به دست توانای نخبگان و جوانان داخل کشور امید بست و دل در گروی غرب و شرق نداشت.
وی با گرامیداشت دوازدهم شهریور تصریح کرد: سال 1294 خورشیدی، رئیسعلی دلواری فرمانده نیروهای مقاومت تنگستان در برابر نیروهای انگلیسی به شهادت رسید که به همین دلیل سالروز شهادتش در تقویم به نام «روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس» نامگذاری شده است.
امام جمعه سمیرم همچنین با تبریک مدال آوری دو خواهر ووشوکار سمیرمی در رقابت های آسیایی اندونزی ابراز امیدواری کرد: موفقیت خواهران منصوریان راه را برای کسب دیگر توفیقات و کسب عنوان ها برای سایر جوانان این مرز و بوم فراهم کند.
شهرستان سمیرم در 160 کیلومتری جنوب غرب اصفهان قرار دارد.
7147

** گلپایگان **
امام جمعه گلپایگان گفت: مردم انتظار دارند دولت با انتخاب یک تیم اقتصادی قوی و با برنامه ریزی درست نسبت به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان بیش از گذشته تلاش کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ' سیدعلی طهماسبی ' در خطبه های نماز جمعه گلپایگان با اشاره اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که کشور در بن بست نیست و امکانات فراوان دارد، افزود: با مدیریت درست و تلاش مسئولان مشکلات و نیازهای مردم برطرف می شود.
وی در ادامه به طرح سئوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: نمایندگان از پاسخ چهار سئوال که در زمینه های اقتصادی بود قانع نشدند و این موضوع باید پیگیری تا پاسخ درست شنیده شود.
امام جمعه گلپایگان همچنین به مناسبت 13 شهریور روز تعاون گفت: تعاونی ها نقش مهمی در اقتصاد و پیشرفت کشور دارند و توجه بیشتر مسئولان نسبت به ایجاد، فعالیت و پویایی تعاونی ها برای استفاده از مزایای آن ضروری است.
حجت الاسلام طهماسبی به در پیش بودن روز خانواده و تکریم بازنشستگان اشاره کرد و افزود: خانواده نقش بسزایی در تربیت فرزندان دارد و همه باید با عمل به دستورات دین اسلام، قرآن، و سیره زندگی امامان معصوم (ع) در تحکیم این نهاد تلاش کنیم.
شهرستان گلپایگان با بیش از90 هزار جمعیت،در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
7138 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.