به گزارش ایرنا، غلامرضا سلیمانی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه در سال گذشته 21 میلیون دلار سرمایه خارجی در این منطقه جذب شد، افزود: پیش بینی می شود که امسال این رقم به 2 برابر برسد.
وی با اشاره به اینکه صادرات تولیدات منطقه آزاد ماکو در سال گذشته حدود هشت میلیون دلار بود، اضافه کرد: میزان پیش بینی این رقم در سال جاری 50 میلیون دلار و در افق 1400 حدود نیم میلیارد دلار است.
وی نرخ بیکاری در منطقه آزاد ماکو را 6.8 درصد اعلام کرد و ادامه داد: این منطقه قابلیت بیکاری صفر درصدی را دارد که با رسیدن به هدف گذاری های سرمایه گذاری و صادرات، این رقم نیز حاصل می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بیان کرد: برای جذب سرمایه گذار، تسهیل تجارت و گسترش تولید چاره ای جز هم افزایی و همراهی نداریم و نباید هر اداره ای سلیقه ای رفتار کند.
سلیمانی با اشاره بر اینکه در منطقه آزاد ماکو به عنوان جوانترین منطقه آزاد کشور زیرساخت های خوبی آماده شده است، افزود: بر اساس چهار شاخص توسعه، سهم منطقه آزاد ماکو در تولید، صادرات فناوری و تامین مالی در بین مناطق آزاد رتبه خوبی نیست ولی بهبود این رتبه در دستور کار جدی ما قرار دارد.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست از 16 کارمند نمونه منطقه آزاد ماکو تجلیل شد.
منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.