به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی شامگاه یکشنبه در گفت و گوی ویژه خبری کرمان افزود: در دوره اخیر که اعتراضاتی در کشور رخ داد، استان کرمان در سطح بسیار خفیفی رخ داد و این استان رتبه اول در مدیریت بحران را به خود اختصاص داد و مردم نیز به خوبی و با فهم و درایت خود این وضعیت را مدیریت کردند.
وی ادامه داد: اگر برخی فرض می کنند که با شیشه شکستن و اقداماتی این چنینی می توان مشکلات جامعه را حل کرد، باید آنها را به مطالعه تاریخ سوق داد تا بدانند که این اقدامات نتیجه ای را در پی نخواهد داشت و این در حالی است که در استان کرمان آمادگی داریم که مجوزهای لازم برای برگزاری اجتماعات قانونی را در اختیار احزاب، گروه ها و تشکل های دانشجویی قرار دهیم.
استاندار کرمان یادآور شد: در دولت یازدهم و در آغاز دولت دوازدهم در شهرستان های شهربابک، سیرجان، زرند، راور، کوهبنان، بم و کرمان اعتراضات کارگری و صنفی قابل ملاحظه ای داشتیم که اعتراضات به حقی بود و هیچگاه اجازه ندادیم که برخورد فیزیکی با مردم صورت گیرد و این اعتراضات طبیعی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم و از مسیر قانونی حرف خود را زده و مطالبات خود را مطرح کنیم زیرا با وجود ناامنی؛ گرانی و بیکاری بیشتر، امنیت کمتر و فرار سرمایه بیشتر می شود.
وی افزود: هر تشکل قانونی صنفی، دانشجویی و احزاب قانونی مراجعه کنند طبق قانون به آنها مجوز خواهیم داد و ساز و کار این موضوع را در شورای تامین در دست پیگیری داریم.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید با مردم رو راست باشند، عنوان کرد: ما مدافع مردم هستیم و مردم باید مطالبات خود را از نمایندگان خود در شورای شهر یا روستا و یا مجلس شورای اسلامی پیگیری کنند و مردم اگر در زمانی که رای می دهند بدانند که حق خود را برای انتخاب چه کسی استفاده می کنند قطعا با دقت نظر بیشتری نمایندگان خودر ا انتخاب خواهند کرد.
وی از همراهی و تلاش نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد و ادامه داد: آثار به جا مانده از اقتصاد خراب دولت های نهم و دهم را چه کسی باید پاسخگو باشد و این موضوعات نشان می دهد که مردم در زمان انتخابات باید با دقت نظر و توجه بیشتری نمایندگان و مسئولان این نظام را انتخاب کنند.
رزم حسینی تصریح کرد: اعتماد مردم با شفافیت و اطلاع رسانی افزایش می یابد واگر با مردم رابطه تنگاتنگ داشته باشیم مطمئن هستیم که همراهی مردم را خواهیم داشت.
وی به مسائل مطرح شده درباره فساد اداری و اقتصادی نیز اشاره و بیان کرد: وقتی که گفتمان کارشناسی نباشد، در بین مردم ذهنیت بدی ایجاد می کند و وقتی مطالبات مردم را به خوبی انعکاس دهیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در استان کرمان به لطف پروردگار آمادگی داریم که پاسخگوی مردم باشیم، اظهار کرد: در استان کرمان تاکنون 400 میتینگ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برگزار شده که هیچکدام نیز لغو نشده است و کنسرت های مجاز، بی مساله و قانونی نیز در استان کرمان برگزار شده است.
استاندار کرمان با اشاره به اتفاقات اخیر در استان کرمان و کشور، گفت: در اجتماعات کوچکی که در این استان رخ داده بود، شاهد بودیم که مدیرکل امنیتی و انتظامی و فرمانده انتظامی استان کرمان در محل با مردم ارتباط برقرار کرده بودند و به همین دلیل هیچ اتفاقی رخ نداد و کرمان رتبه اول مدیریت این مسائل را کسب کرد.
وی عنوان کرد: مردم باید مطالبات خود را از مجاری قانونی اعلام کرده و طبق هنجارهای موجود اقدام کنند و مسئولان را نیز در مقابل مردم می گذاریم تا جوابگوی نیازهای مردم باشد.
استاندار کرمان به اقدامات حوزه اقتصادی استان کرمان اشاره و بیان کرد: در این استان در سال جاری اعتبارات بسیار خوبی پیش بینی شده است و در حوزه توسعه روستایی 500 میلیارد تومان سهمیه استان کرمان است.
وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 346 میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی در استان کرمان اختصاص یافته است که جوانان باید از این فرصت برای کارآفرینی و خود اشتغالی استفاده کنند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه ما نزدیک به هفت هزار نیروی انسانی در دستگاه های دولتی داریم، اظهار کرد: جوانان همواره فکر می کنند که باید در سیستم اداری مشغول به کار شوند و این در حالی است که ارگان های دولتی تا سه برابرنیاز خود نیروی انسانی دارند و این ازدیاد نیروی انسانی به معنای آن است که دولت را به عنوان دستگاه متولی که باید به مردم خدمت کند، بزرگ کرده ایم.
وی گفت: در دولت یازدهم بر اساس سیاست های دولتی اجازه استخدام دولتی نداشته ایم و دولت امادگی دارد که زمینه خود اشتغالی را به خوبی برای جوانان و به ویژه جوانان تحصیل کرده فراهم کند.
استاندار کرمان ادامه داد: اگر مفاهمه دو طرفه بین مردم و مسئولان صورت گیرد می توانیم به نقطه مشترک برسیم زیرا با از بین بردن سرمایه های اجتماعی و شعارهای هنجار شکنانه به جایی نخواهیم رسید.
استاندار کرمان گفت: باید با مردم شفاف صحبت کنیم و مقدورات خود رامطرح کنیم و با اطلاع رسانی دقیق جوانان را به سمت تسهیلات خود اشتغالی سوق دهیم.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید یاد بگیرند که از مردم عذرخواهی کنند، افزود: عذرخواهی وزیر ارتباطات درباره نقیصه ای که در مدیریت بحران داشتیم جای تقدیر دارد.
وی بر حریت و آزادی مسئولان تاکید کرد و ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ارتباط مستقیمی با مردم داشتیم و مردم حضور گسترده ای داشتند.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه مردم بوده و جمهوری اسلامی نیز در بحث جمهوریت و اسلامیت با پایه های اصلی خود یعنی مردم در صحنه های مختلف پیش رفته است.
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در 10 سال اول دچار بحران های استقرار انقلاب اسلامی، بحران جنگ و بعد بازسازی های دوران جنگ بوده ایم همواره تلاش شده که مسئولان با مردم ارتباط نزدیکتری داشته و مطالبات مردم را اجرایی کنند.
وی تاکید کرد: نظام به مردم این حق را داده که مطالبات خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند.
رزم حسینی به برخی مشکلان اقتصادی اشاره و بیان کرد: به دلیل برخی سیستم ها حجم بیکاری ها به دولت دوازدهم منتقل شد و در استان کرمان از طریق سامانه 111 (سامانه ارتباطات مردمی) و ملاقات های عمومی سعی کرده ایم در تعامل با مردم بوده و مشکلات آنها را حل کنیم.
وی گفت: باید اطلاع رسانی کرده و تنگناهای خود را مطرح کنیم و مردم را برای دادن ایده های راهگشا همراه توسعه کنیم.
استاندار کرمان یادآور شد: مردم ایران مردمی باشعور، با فهم، با ادب و بافرهنگ هستند و همواره نشان داده اند که در صحنه های مختلف حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه راهپیمایی ها حکومتی نیست و مردمی است، گفت: در 15 دی ماه دیدیم که مردم چگونه و با چه شکوهی حضور یافتند تا از آرمان های انقلاب، حفظ جمهوری اسلامی ایران و امنیت خود حمایت کنند.
وی به وضعیت کشورهایی از جمله افغانستان، پاکستان، مصر و عراق اشاره و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران لنگرگاه امنیت در منطقه است و باید قدردان این امنیت بود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی**انتشار: بهنام احمدی
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.