به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در دومین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان ری گفت: حقوق شهروندی مبتنی بر چهارچوب عرف و شرع جامعه اسلامی شکل گرفته و اجرای آن نباید افراد جامعه را به چالش بکشد.
وی با بیان اینکه حقوق شهروندی همان حق الناس است افزود: کسانی که حقوق فردی خود را به حقوق جمعی ملت ترجیح می دهند از جاری شدن حقوق شهروندی هراس دارند که این امربر خلاف اصول دین اسلام، آرمان های انقلاب و سیاست های امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب است.
جمالی پور ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی که با رفتار و تفسیر سلیقه ای قانون و تبعیض آمیز با مردم برخورد می کنند زمینه دل آزردگی و دلسردی مردم را نسبت به انقلاب و نظام فراهم می آورند که این بزرگترین آفت در سیستم مدیریتی کشور است.
وی بر ضرورت برخورد شدید و قاطع با مدیران دستگاه های دولتی که حقوق شهروندی را رعایت نمی کنند تاکید کرد و بیان داشت: مدیران دستگاه های دولتی شهرستان ری که با تمام توان در جهت رفع مشکلات مردم حرکت نمی کنند به وسیله گزارش های مردمی و تیم بازرسی شناسایی و بدون ملاحظه جا به جا خواهند شد.
جمالی پور با بیان اینکه تک تک مردم تشکیل دهنده اجتماع و جامعه هستند خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی باید بدانند که با نظر و رای تک تک ملت ایران انتخاب شده اند و اگر روزی آستانه تحمل مردم در اثر رفتارهای ناشایست آنان کاهش پیدا کند زمینه از بین رفتن همبستگی و اتحاد مردم فراهم می شود.
وی با اشاره به اینکه حقوق شهروندی یک چهار چوب عقلی و ضابطه ای است که حاکمیت باید در مقابل مردم آن را رعایت کند اظهار داشت: حاکمیت باید به دور از نگاه حزبی، دینی، مذهبی و طبقه ای با تک تک مردم برخورد کند چرا که رای تمام آحاد مردم به طور یکسان در تشکیل یک نظام سیاسی نقش دارد.
جمالی پور در ادامه به برخورد منفی برخی مدیران دستگاه های اجرایی کشور و شهرستان ری در برخورد با سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود: رفتار منفی و مانع تراشی برخی مدیران با سرمایه گذاران که در جهت توسعه صنعتی کشور و شهرستان گام بر می دارند برخلاف دین مترقی اسلام، به دور از اصول توسعه کشور و اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.
وی گفت: مانع تراشی برای سرمایه گذارانی که می خواهند در جهت توسعه کشور گام بردارند زمینه بروز انواع مشکلات و معضلات اجتماعی از جمله بیکاری و فقر افراد جامعه را فراهم کرده و این معضلات برای کشور و شهرستان موجب خسارات جبران ناپذیری می شود.
دومین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان ری روز یکشنبه با حضور جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری و مسئولان و مدیران ارشد دستگاه های اجرای شهرستان در فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.