به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان در محل سرسرای دادگستری استان در زاهدان اظهار داشت: دستگاه های دست اندر کار در این بخش باید از زمین هایی که رفع تصرف می شود مراقبت کنند تا دوباره به دست افراد سودجو بیافتد.
وی گفت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب در چند دهه اخیر هجمه افراد سودجو به اراضی ملی بوده است، رفع تصرف از اراضی ملی در اولویت دستگاه قضا قرار دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیست.
وی بیان کرد: تهدیدات جدی در منابع طبیعی و ملی توسط افراد سودجو انجام می شود که می طلبد تمام دستگاه های دست اندرکار در این زمینه همکاری های لازم را با یکدیگر داشته باشند.
وی ادامه داد: افراد سودجو بدانند که دستگاه قضایی و سایر دستگاه های دست اندرکار، در حفظ اراضی ملی کوتاه نخواهند آمد و با شدت با آنان برخورد می شود.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: اراضی ملی از منابع کشور است و تهدید تصرف این اراضی باید از سوی دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان جدی گرفته شود.
حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: حفظ و حراست از اراضی ملی مسئولیتی بر دوش دستگاه های اجرایی است و باید بر این امر نظارت کافی را داشته باشند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه دستگاه های دست اندرکار هزینه های بسیار زیادی برای رفع تصرف اراضی ملی متحمل می شوند، حفظ این زمین ها بعد از رفع تصرف یک امر ضروری است.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به برداشت های غیرمجاز از منابع آبهای زیرزمینی استان گفت: یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضا و شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان برخورد با افراد حفر کننده چاه های غیر مجاز است.
حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: تا کنون 70 حلقه چاه غیر مجاز در سیستان و بلوچستان پلمپ شده و پلمپ 900 حلقه چاه دیگر هم در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: دستورات قضایی برای پلمپ این تعداد حلقه چاه غیر مجاز صادر شده و به زودی این کار انجام می شود.
وی افزود: در چند روز اخیر 71 هکتار از اراضی مربوط به شهرداری در حاشیه شهر زاهدان با دستور قضایی رفع تصرف شده است.
وی خاطر نشان کرد: افراد سودجو که در حاشیه شهر زاهدان به دنبال تصرف اراضی ملی هستند بدانند که دستگاه قضایی به صورت جد با آنان برخورد خواهد کرد.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نیز در این نشست گفت: برای حفظ بیت المال از هیچ تلاشی فرو گذار نیستیم و به طور جدی این موضوع را پیگیری می کنیم.
حجت‌الاسلام علی موحدی ‌راد اظهار داشت: تمام دستگاه های دولتی باید با یکدیگر همکاری کنند تا بتوان از حقوق بیت المال صیانت کرد.
وی تصریح کرد: با پذیرش پست و مقام اگر در انجام وظیفه کوتاهی شود حق الناس است و باید پاسخگوی همه مردم سیستان و بلوچستان باشیم.
3213**3042 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.