در پیام خانه مطبوعات خراسان رضوی که روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت ، آمده است: خداوند قلم را به سوگند خویش حرمتی چنان بشکوه بخشید که تا همیشه توان به قلمداری و حتی قلم یاری، مباهات کرد.
قلم آنگاه که در دایره سوگند خداوندی بر کاغذ می رود و نقشه راه پیشرفت انسانی و اجتماعی را فراهم می کند، فراتر از خون شهید تعریف می شود تا جایگاه قلم های نورآفرین در هندسه ایمان مشخص گردد و مردمان به سوی دعوت قلم، راه یابند.
در این پیام اضافه شده است: باری قلم مقدس است و با کلمات نورآفرینی که می نویسد، مورد تکریم خدا قرار می گیرد و حق است تا ما بندگان خدا نیز قلم را حرمتی مضاعف بگذاریم.
در پیام خانه مطبوعات خراسان رضوی تاکید شده است: خانه مطبوعات خراسان رضوی، با گرامی داشت قلم و لوح و کلمه، قلم داران را حرمتی مضاعف می گذارد و این روز را به همه قلمداران، اعم ازخبرنگاران، روزنامه نگاران، نویسندگان، مولفان، هنرمندان و... شادباش می گوید و امید دارد آزادی و حرمت قلم های حق جو و حق گو، بیش از گذشته مورد نظر و عمل همگان به ویژه اصحاب حکومت باشد
در پیام خانه مطبوعات خراسان رضوی آمده است: این حرمت گذاری، نقد را که نماد امروزی و عینی امر به معروف و نهی از منکر می باشد را در جایگاه شایسته خود می نشاند و ارکان حاکمیت را به اصلاح امور برمی انگیزاند.
در تقویم جمهوری اسلامی ایران 14 تیرماه به عنوان روز قلم نام گذاری شده است.
خبرنگار توحید آرش نیا** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
7498/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.