به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی روز پنجشنبه در آیین خطبه خوانی و گلباران حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت هفته دولت، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن این هفته، تشکیل دولت کریمه را از آرزوهای همه مومنان ولایتمدار دانست و افزود: مومنان باید نمونه‌ای از این دولت را در زندگی خود شکل دهند.
وی با بیان این که بر اساس روایات مختلف جامعه اسلامی باید با محوریت دولت کریمه، رسیدن به اهداف الهی را دنبال کند، تصریح کرد: دولت کریمه دارای ویژگی‌های مشخصی است که یکی از آن ها عزت‌آفرینی برای مسلمانان است.
سعیدی افزود: با شکل گیری دولت کریمه، منافقان خوار و ذلیل می شوند و شوق وصال و رسیدن به این دولت از آرزوهای دیرین همه مومنان می باشد و دل شیعیان برای تحقق چنین حکومتی همواره در تپش است.
وی ادامه داد: مومنان ولایتمدار عقیده دارند برای تحقق دولت کریمه امام زمان(عج) که جهانی و فراگیر نیز است همگان باید با فساد و فتنه مبارزه کنند و عدل و عدالت را حتی در منطقه ای کوچک و برای افراد خاص خودشان بگسترانند.
سعیدی همچنین با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) افزود: هرگز مردم اصلاح نمی شوند، مگر آنکه دولتمردان در کار و رفتارشان صلاح و درستی باشد.
وی اضافه کرد: برای اصلاح یک جامعه باید از بالاترها آغاز کرد و مردم بر اساس روش و آیین حاکمانشان حرکت می کنند، وقتی دولتمردان در مسیر حق و عدالت و انصاف و ایمان باشند، مردم نیز به این سمت گرایش پیدا می کنند.

** پاکدستی رجایی و باهنر صف مومنان را از مفسدان جدا کرد
امام جمعه موقت قم در ادامه سخنان خود با اشاره به تعهد شهیدان رجایی و باهنر به ارزش های اسلامی و انقلابی گفت: صلاح و درستکاری این دو شهید بزرگوار صف مومنان را از صف منافقان، مزدوران، مفسدان و فتنه گران جدا کرد.
سعیدی تصریح کرد: وقتی افراد خوب و صالح باشند، به برکت صلاح آنها مفسدان نیز مشخص و برای مردم معرفی می شوند.
وی با بیان این که شهیدان رجایی و باهنر تمام تلاششان این بود که هم خود و هم جامعه را اصلاح کنند، افزود: آنها خدمت و مسئولیت را فقط برای رضای خدا می خواستند و به هیچ وجه دوست نداشتند، برای کسب موقعیت، ریاست و مال و ثروت در معرض آرای مردم قرار گیرند، از این رو آمدند در پرتو آرای مردم مسئولیت بگیرند تا در پناه آن به اسلام و کلام اهل بیت(ع) و تحقق فرمایش های حضرت امام کمک و خدمت کرده باشند‌.
محمد علی رجایی و حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باهنر در حادثه تروریستی دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور1360 به شهادت رسیدند.
آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) صبح امروز به مناسبت هفته دولت با حضور سید مهدی صادقی استاندار و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.